Niewielka mleczarnia z certyfikatem Dobry Produkt. „Warto kultywować lokalne tradycje"

Podczas ubiegłorocznej edycji Forum Spożywczego i Handlu, niewielka mleczarnia SM Lisewo za swoje sery otrzymała Certyfikat Dobry Produkt w kategorii Produkt tradycyjny i regionalny. – Wówczas nasze sery w zasadzie pierwszy raz zaistniały w świadomości szerszego grona branży spożywczej – mówi Ewa Bartoszewska z Mleczarni Lisewo.


150 lat historii mleczarni w Lisewie
Mleczarnia w Lisewie to niemal 150 lat ciągle trwającej historii, o której warto mówić, a udział w Forum i przyznana jej nagroda niejako to potwierdza. 

Nagrodzenie naszych serów niedojrzewających certyfikatem DOBRY PRODUKT było dla nas wyjątkowym wyróżnieniem, szczególnie że zostaliśmy wybrani z niemałej liczby uczestników i w tak spójnej z nami kategorii „Produkt tradycyjny i regionalny". Certyfikat i udział w Forum Spożywczym były dla nas niewątpliwie zaszczytem i potwierdzeniem, że warto kultywować lokalne wiekowe tradycje serowarskie i że jest miejsce na rynku spożywczym na wyrób jakościowy i autentyczny – mówi Ewa Bartoszewska.
Zaznacza, że nigdy to nie działa tak, że nagroda sprzeda produkt sama, ale w połączeniu z wysiłkiem zdecydowanie uwiarygadnia go i otwiera wiele rozmów handlowych. 
Jeśli chodzi o nasze nagrodzone sery, to jest to dziś nasz najlepiej sprzedający się produkt i mamy o niego coraz więcej zapytań. Cieszy nas, że zarówno dystrybutor, restaurator, jak i finalny konsument coraz częściej widzą wartość w tradycji, w rzemiośle, w dobrym lokalnym surowcu i człowieku, który go własnymi rękami wytwarza. To nas buduje i zachęca do działań rozwojowych, które zresztą już podjęliśmy, bowiem dopracowaliśmy szatę graficzną naszych serów, a w najbliższych planach mamy wprowadzenie 2 nowych smaków serów niedojrzewających – zapowiada Ewa Bartoszewska.
Celem Konkursu Dobry Produkt jest wyłonienie najciekawszych i najlepszych produktów spożywczych, które wyróżniają się jakością, innowacyjnością, ale także tradycyjną i regionalną recepturą, przeznaczonych na rynek detaliczny i HoReCa. Logo Certyfikatu Dobry Produkt ma być drogowskazem w gąszczu propozycji i pomagać w dokonaniu jakościowego wyboru konsumentom.

Certyfikaty przyznano w następujących kategoriach:
• Produkt marki własnej
• Produkt wysokiej jakości
• Innowacyjny produkt
• Produkt tradycyjny i regionalny
• Produkt HoReCaTrends
Na swój ulubiony produkt mogli głosować także internauci.
 

Współpraca