Patriotyzm zakupowy: tylko 40% Polaków sprawdza pochodzenie produktów

27.10.2021 -

Polacy deklarują, że chcą kupować krajowe produkty, ale w praktyce tylko 40% z nas sprawdza kraj pochodzenia produktów. Pod tym względem europejska i globalna średnia wypada lepiej - informuje "Rzeczpospolita".

Ogółem na świecie 46% badanych sprawdza kraj pochodzenia produktów spożywczych - wynika z opublikowanych przez "Rz" badań ARC Rynek i Opinia. Badanie przeprowadziła grupa niezależnych agencji.

"Wynik Polski wypada wyjątkowo słabo: liderem jest Szwajcaria, gdzie aż 68% konsumentów sprawdza pochodzenie żywności, w kilku państwach europejskich wynik jest również powyżej 60% Tymczasem, choć Polacy w wielu badaniach deklarują chęć kupowania krajowych produktów, kończy się na zapewnieniach" - wskazano.

Polacy uważają, że żywność sprzedawana w Polsce jest polska

Adam Czarnecki z ARC Rynek i Opinia wskazuje, że poziom sprawdzania, z jakiego kraju pochodzi dany produkt, może być niższy niż w innych krajach, gdyż Polacy bardzo często są przeświadczeni, że żywność sprzedawana w Polsce jest polska.

- Dlatego w ogóle tego nie weryfikują - mówi.

- Deklarujemy chęć kupowania polskich produktów, chociaż tak naprawdę nie jesteśmy gotowi poświęcić czasu, żeby sprawdzić kraj pochodzenia. Mieszkańcy krajów, gdzie przywiązanie do własnych produktów jest wyższe, w większym stopniu sprawdzają, skąd produkt pochodzi - dodaje.

(27.10.2021 za portalspozywczy.pl/PAP)


Współpraca