Piątnica stawia na nową komunikację

Mleczarni z Piątnicy nie trzeba nikomu przedstawiać. Jest to jedna z najsilniejszych polskich marek mleczarskich, jest także bezapelacyjnym liderem w segmencie galanterii mleczarskiej. Tę pozycję firma z Piątnicy zawdzięcza tylko i wyłącznie jakości swoich produktów, gdyż nigdy nie prowadziła żadnej kampanii reklamowej. Aż do teraz.



Z początkiem września OSM Piątnica rozpoczęła promocję swoich produktów pod hasłem „Z Piątnicy, no bo skąd”. To główny element nowej platformy komunikacyjnej, nawiązującej do lokalnego pochodzenia, naturalnych składników, autentyczności i bliskości. Autorem koncepcji kreatywnej, w ramach której powstały m.in. spoty TV, jest agencja Plej ze strategicznym wsparciem Melting Pot oraz we współpracy z domem produkcyjnym OTO Film. Jako pierwsza wystartowała kampania ATL i digital, promująca flagowy produkt marki – Serek Wiejski. Spot kręcono na Podlasiu, skąd pochodzi mleko wykorzystywane do produkcji wszystkich wyrobów OSM Piątnica. Na ekranie zobaczymy Panią Eugenię, mówiącą z autentycznym lokalnym akcentem. Główna bohaterka kampanii konsekwentnie podkreśla przywiązanie do wyrobów pochodzących z jej regionu, jednocześnie podsumowując swoją rekomendację hasłem „Z Piątnicy, no bo skąd”. W tej konwencji stworzona została cała platforma komunikacyjna marki. – W kampanii stawiamy na wartości wpisane w tożsamość naszej marki. Podkreślamy lokalne pochodzenie, tradycyjne receptury, bliskość i autentyczność. Naszym powodem do dumy jest miejsce pochodzenia. Piątnica istnieje – jest tu, zaraz obok nas, na pięknym, ekologicznym Podlasiu, okolona malowniczą Narwią. Dlatego postanowiliśmy o tym opowiedzieć, pokazując jednocześnie nasze produkty, które nierozerwalnie kojarzą się z regionem – mówi Sylwia Kocon, dyrektor marketingu OSM Piątnica. Agencja zwraca uwagę, że tym, co wyróżnia Piątnicę, jest autentyczność. – W kampanii wykorzystujemy naturalny atut marki – lokalne pochodzenie surowców, z których powstają produkty OSM Piątnica. Uznaliśmy, że komunikacja Piątnicy powinna być prosta, a jednocześnie nawiązująca do tradycji Podlasia. Znaleźliśmy wiarygodnych mieszkańców tych stron, którzy własnym językiem przekonują do przysmaków, takich jak Serek Wiejski. Wierzymy, że Pani Eugenia podbije nie tylko nasze serca, a hasło „z Piątnicy, no bo skąd” będzie wypowiadane w wielu polskich domach – przekonuje Łukasz Antoni Kopera, Group Account Supervisor z Plej. Kampania promująca Serek Wiejski potrwa do końca września, ale marka już zapowiada kolejne kampanie, w których zaprezentuje inne grupy produktowe w oparciu o te same wartości i hasło przewodnie „Z Piątnicy, no bo skąd”.

Jednak sama kampania to nie wszystko. OSM Piątnica, wraz z obsługującą ją agencja PR, zorganizowała dla blogerów kulinarnych i dziennikarzy wyjazd do gospodarstwa, które produkuje ekologiczne mleko na potrzeby spółdzielni oraz do samego zakładu w Piątnicy. W pierwszej części wyjazdu, czyli w gospodarstwie ekologicznym z certyfikatem rolnictwa ekologicznego – w malowniczej Nowej Rudzie niedaleko Łomży, goście mleczarni zwiedzili gospodarstwo. Oprócz gospodyni, na pytania o produkcję mleka ekologicznego i cały proces łańcucha produkcji, odpowiadali Łukasz Kalinowski, wiceprezes OSM Piątnica, a także Joanna Kwiatkowska, kierownik Skupu Mleka i Karolina Śmiecińska, kierownik Działu Kontroli Jakości OSM Piątnica. – Spółdzielnia zrzesza ponad 2 tys. małych dostawców, których gospodarstwa są położone w rejonie „Zielonych Płuc Polski” – mówiła Joanna Kwiatkowska.

Po wizycie w gospodarstwie, goście pojechali do Piątnicy, gdzie zwiedzili zakład produkcyjny. – OSM Piątnica stosuje system norm dwukrotnie ostrzejszy niż wymagania unijne, a za najwyższej jakości surowiec płaci od 16 lat najwyższą cenę w Polsce. Cała firma tworzy swoisty ekosystem; mając „zdrowe” podejście” do strategii rozwoju, dbając o ekologię i dobrostan zwierząt jednocześnie dynamicznie się rozwija – mówił Łukasz Kalinowski.

Wycieczka zakończyła degustacją produktów i warsztatami kulinarnymi z szefem kuchni Bartkiem Snecz Dębskim, który zachęcał do gotowania i przedstawiał przepisy na dania z wyrobów mleczarskich.

Interesujące jest zmiana podejścia firmy do promocji swoich wyrobów. Tradycyjna kampania została w ciekawy sposób uzupełniona o bezpośredni kontakt z osobami, które mają przełożenie na konsumentów i wykorzystują nowe kanały komunikacji jak blogosfera i media społecznościowe. Natomiast wśród dziennikarzy dominowali przedstawiciele prasy kolorowej i kobiecej. Spółdzielnia z Piątnicy znana jest z nowatorskiego podejścia do rynku, w tym wypadku pokazała iż rozumie zmieniający się świat komunikacji.


Współpraca