Polmlek zdobywa nagrodę za produkt lokalny na FRSiH
W dniach 4-5 listopada br. w hotelu Grand Sheraton Warsaw odbyło się Forum Rynku Spożywczego i Handlu, które zgromadziło wielu przedstawicieli branży spożywczej, w tym producentów, dostawców oraz ekspertów z zakresu zdrowego odżywiania i innowacji technologicznych.
Pierwszy dzień wydarzenia rozpoczął się od powitania przez Czesława Siekierskiego Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz wprowadzenia do tematu forum, które skupiło się na wyzwaniach i możliwościach rozwoju w sektorze spożywczym. Uczestnicy wysłuchali wielu interesujących prelekcji dotyczących trendów rynkowych, zrównoważonego rozwoju oraz zmian w preferencjach konsumentów. Mogliśmy wysłuchać wypowiedzi, m.in. Szymona Boruckiego managera grupy Polmlek, Mirosława Maliszewskiego Posła na Sejm RP, Marka Zagórskiego Prezesa Zarządu Krajowej Grupy Spożywczej S.A., Jakuba Olipry ekonomisty Credit Agricole Bank, Marcina Witulskiego Prezesa Zarządu Polmlek Sp. z o.o., Zbigniewa Groszyka Wiceprezesa SM Mlekpol, Adama Nowaka Podsekretarza Stanu w MRiRW, Małgorzatę Cebelińską Wiceprezes SM Mlekpol oraz wielu innych.
W ciągu dwóch dni trwania Forum odbyły się liczne panele dyskusyjne, w których eksperci dzielili się swoimi doświadczeniami oraz najlepszymi praktykami. W szczególności poruszono kwestie związane z innowacjami w produkcji żywności, efektywnością energetyczną oraz cyfryzacją procesów w branży.
Nie zabrakło również strefy networkingowej, gdzie uczestnicy mogli wymieniać się kontaktami oraz pomysłami na współpracę. Wiele firm zaprezentowało swoje innowacyjne produkty, co przyciągnęło zainteresowanie zarówno ekspertów, jak i mediów.
W czasie trwania Forum odbyła się również Gala wręczenia nagród Food & Retail Awards oraz Certyfikatów Dobry Produkt.
Certyfikaty Dobry Produkt przyznano w następujących kategoriach:
Produkt marki własnej – Polomarket za linię produktów Bacalis Soft oraz Aldi za produkt to Cucina Nobile Ciasto na pizzę z sosem
Produkt zrównoważony – Danone za Alpro w stylu Skyr Mango, Firma Zmiany Zmiany za Baton owocowy Zanzibar BIO, OLEJARNIA ŁOŚ RAFAŁ ŁOŚ za Olej rzepakowy tłoczony na zimno
Innowacyjny produkt – ATLANTICA NORD, producent wody Aqua Dietetica, BOTANIKA FARM i jej produkt Owsianka funkcjonalna Moncana, ATLANTA POLAND wyróżniono za przekąski Street Food Festival pod marką SLAY, SEZON NA DYM i Tofuscypek.
Produkt lokalny – POLMLEK za Mleko koneckie, KAROLCZYK & KAROLCZYK, producent pasztetu kaczka z jabłkiem, EFFECT, która produkuje Cydr O!Polski.
Produkt HoReCaTrends – BUCHCIK, która wystawiła słodkie bułeczki Custard Buns, ORIGANUM za Pesto z bazylii w wiaderku, FARUTEX za Syropy barmańskie 68Bar.
Nagroda Internautów: przekazano jeszcze jeden, wyjątkowy certyfikat. To Nagroda Internautów. Jest on szczególny, gdyż wyłoniony w drodze głosowania czytelników PortaluSpożywczego.pl.
Otrzymuje go KAROLCZYK & KAROLCZYK.Wyróżnienia Food & Retail Awards są wyrazem uznania dla tych, którzy wspierają pozytywne zmiany zachodzące w przemyśle i handlu spożywczym. Nagrodzeni to: