Ponad 2000 plecaków zebranych podczas akcji Wymień stary plecak na nowy Auchan na rzecz środowiska i społeczności lokalnych

W dniach 5-18 sierpnia br. sieć Auchan we współpracy z firmą Wtórpol oraz Fundacją Eco Textil zorganizowała akcję Wymień stary plecak na nowy, skierowaną do uczniów oraz ich rodziców. W ciągu dwóch tygodni, w sklepach Auchan zebrano 1014 kg plecaków, co przełożyło się na ponad 2000 sztuk. Stare plecaki w dobrym stanie trafiły do sklepów z odzieżą używaną i będą wykorzystane ponownie. Egzemplarze nienadające się do ponownego użytku, zostaną poddane recyklingowi i przetworzone zgodnie z zasadą zero waste. Środki uzyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków przeznaczone zostaną na specjalistyczny sprzęt rehabilitacyjnych dla potrzebujących.

– Akcja Wymień stary plecak na nowy cieszyła się dużym zainteresowaniem. To pokazuje, że jako społeczeństwo jesteśmy świadomi, jak ważne jest aby każdy produkt używany był jak najdłużej (re-use, re-cycle). To ważna inicjatywa proekologiczna i edukacyjna – warto pamiętać, że tekstylia, które trafią na wysypisko staną się odpadem, który będzie rozkładał się przez setki lat. Ma ona także drugi wymiar – prospołeczny. Za fundusze uzyskane ze sprzedaży i recyklingu plecaków zakupiony zostanie sprzęt rehabilitacyjny i przekazany placówkom wskazanym przez sklepy Auchan, w których zebrano najwięcej plecaków. Dlatego cieszy nas bardzo, że tak wielu naszych klientów włączyło się w tę akcję oddając nie tylko szkolne plecaki ale także sportowe czy podróżnicze – mówi Dorota Patejko, dyrektor Komunikacji i CSR Auchan Retail Polska.

W ramach akcji klienci sklepów Auchan, którzy oddali stary plecak szkolny lub tornister w Punktu Obsługi Klienta otrzymywali bon na zakup nowego ze zniżką 25%.

Akcja Wymień stary plecak na nowy ma charakter wielowymiarowy. Realizowana jest zgodnie z zasadami gospodarki obiegu zamkniętego – naprawie, ponownym użyciu i recyklingu i stanowi ważny krok w kontynuowaniu działań Auchan na rzecz zmniejszenia wpływu na środowisko, poprzez ograniczenie zużycia wody oraz zmniejszenie śladu węglowego. Obok troski o środowisko równie ważny jest aspekt społeczny – wsparcie i współpraca z lokalnymi społecznościami a także wymiar edukacyjny – pokazanie dzieciom i młodzieży, że oni też mogą mieć wpływ na kondycję naszej Planety.

(Informacja prasowa Auchan Retail Polska)


Współpraca