Prezes Mlekovity: Chcemy być firmą globalną - to od lat nasz cel

08.03.2021 -

Strategia Grupy Mlekovita od lat jest niezmienna – jest nią bycie firmą globalną. Dzięki dokonywanym inwestycjom i rosnącemu eksportowi nasza firma dynamicznie się rozwija, umacniając się na pozycji lidera branży w Europie Środkowo-Wschodniej. To zasługa codziennej pracy 5 000 wykwalifikowanych pracowników przy ponad 180 liniach produkcyjnych w 21 zakładach produkcyjnych. Codziennie przetwarzamy w nich 8 milionów litrów najlepszego mleka, dostarczanego przez 15 000 polskich rolników - powiedział srwisowi portalspożywczy.pl Dariusz Sapiński, Prezes Zarządu Mlekovity.

Konsekwentnie rozwijany asortyment Mlekovity, liczący już ponad 1000 produktów mlecznych najwyższej jakości, znany jest nie tylko w Polsce, ale i szeroko na świecie.

W 2020 roku, pomimo trudnej sytuacji rynkowej oraz zawirowań związanych z pandemią Covid-19, Grupa Mlekovita osiągnęła kolejny rekord – ponad 5,6 mld zł przychodu. Wartość eksportu wyniosła zaś 1,6 mld zł. Mlekovita eksportuje wytwarzane przez siebie produkty w sumie do 167 krajów. Codziennie poza granice Polski wysyłamy średnio 150 kontenerów z produktami. Co miesiąc dostarczamy na rynek krajowy i zagraniczny m.in.: 60 mln l mleka, 8 tys. ton serów, 6 tys. ton masła, 10 tys. ton proszków mlecznych. Jesteśmy m.in. głównym światowym dostawcą odtłuszczonego mleka w proszku w ramach rządowego kontraktu z Algierią.

Ważnym krokiem w rozwoju firmy było uruchomienie w 2020 r. nowego kanału sprzedaży. Wychodząc naprzeciw potrzebom konsumentów, którzy w dobie pandemii chętnie wybierają bezpieczne zakupy w sieci, Mlekovita uruchomiła dwa sklepy internetowe: sba.com.pl z artykułami o dużej zawartości białka i mlekovitka.pl, oferujący szeroki asortyment produktów mleczarskich marki Mlekovita oraz szereg innych artykułów spożywczych i przemysłowych. Jako jedyni oferujemy możliwość dostawy zamówienia w każdy zakątek kraju.

Rekordowe przychody w 2020 r. to zasługa m.in. obserwacji rynku i odpowiedzi na jego potrzeby, a także wynik konsekwentnych inwestycji w rozwój bazy technicznej, technologicznej i produktowej, na które w 2020 r. firma przeznaczyła 100 mln zł. Dzięki nim możliwe było rozpoczęcie produkcji nowych artykułów spożywczych. W 2020 roku rozwinęliśmy nasz asortymentu o ponad 30 nowych produktów.

Jako pierwsza i dotąd jedyna firma w Polsce rozpoczęliśmy produkcję batoników twarogowych marki MiaMu w naszym zakładzie w Pilicy. Z kolei w oddziale w Świeciu ruszyła linia do produkcji mleka zagęszczonego w tubkach pod marką Wypasione i masy krówkowej pod marką Kajmak Kuchmistrza. Kontynuowaliśmy także prace nad rozwojem linii produktów bez laktozy, rozszerzając ją o m.in. o jogurt Polski bez laktozy w dwóch wariantach smakowych – gruszka i truskawka w kubku 150 g. W ramach testu wprowadziliśmy także nową linię dań gotowych Bistro Minutka – paluszki serowe w panierce. W bieżącym roku planowany jest jej rozwój.

(08.03.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca