Producenci dóbr luksusowych chcą lepszej ochrony w sieci

28.01.2020 -

Europejskie stowarzyszenie zrzeszające luksusowe marki zaapelowało we wtorek 28 stycznia do unijnych legislatorów o zaostrzenie przepisów w zakresie ochrony danych i handlu podrobionym towarem wobec platform sprzedaży online, takich jak Amazon czy Alibaba – poinformowała agencja Reutera.

Europejskie Stowarzyszenie Przemysłów Kulturalnych i Kreatywnych (ECCIA) chce, żeby instytucje UE wprowadziły surowsze przepisy zobowiązujące duże koncerny technologiczne do skuteczniejszej ochrony własności intelektualnej oraz prywatności w sieci. ECCIA chce, żeby firmy przede wszystkim zintensyfikowały walkę z handlem fałszywkami, a także lepiej chroniły dane zarówno współpracujących z nimi firm, jak i korzystających z ich usług konsumentów.

„Obecne przepisy nie przynoszą korzyści naszym markom. Na przykład Amazon gromadzi informacje, jakich my nie mamy prawa przekazywać naszym dystrybutorom; tymczasem Amazon, mając do nich dostęp, sam decyduje, czy je ujawni. Dzisiaj internet nie jest już wolny jak kiedyś, ale jest napędzany siłą rynku, dlatego musi zostać uregulowany” – powiedział Reuterowi Adreas Kaufmann, przewodniczący ECCIA i szef niemieckiej firmy Leica Camera AG.

Jak dodał Kaufmann, producenci dóbr luksusowych już od dawna skarżyli się w UE na to, że firmy technologiczne niszczą wizerunek marek, m.in. pozwalając na swoich platformach na sprzedaż podróbek.

Apel ukazał się w momencie, kiedy Komisja prowadzi prace nad tzw. Kodeksem Usług Cyfrowych (DSA), regulującym usługi cyfrowe. Nowe prawo ma m.in. umożliwić UE wymuszenie na firmach technologicznych usuwanie nielegalnych treści z sieci. Producenci mają nadzieję, że regulacje rozszerzone zostaną także na nielegalne towary.

ECCIA reprezentuje ponad 600 marek luksusowych i instytucji kultury z Wielkiej Brytanii, Francji, Niemiec, Włoch i Hiszpanii. Europejskie marki luksusowe przynoszą rocznie 800 mld euro dochodu i zatrudniają ponad 2 mln pracowników.

(28.01.2020 za PAP)


Współpraca