Produkty mleczarskie z Ciechanowa w sieciach. Oto przepis na udany powrót na rynek

17.01.2024 -

Przez wiele lat Spółdzielnia Mleczarska z Ciechanowa zajmowała się tylko handlem mlekiem przerzutowym. Rok temu mleczarnia wróciła ze swoimi produktami na rynek detaliczny. Sprawdzamy czy powrót zakończył się powodzeniem.

Produkty z Ciechanowa przyjęły się na rynku

  • Mleczarnia z Ciechanowa koncentruje się na sprzedaży za pośrednictwem sieci handlowych
  • Jakość jest gwarantem wzrostów sprzedaży i lojalności konsumentów

Rynek przyjął produkty z Ciechanowa

Udało się nam przez rok utrzymać się na rynku, a nawet zwiększyć swoją sprzedaż. Od samego początku postawiliśmy na najwyższa jakość, co przy odświeżonej marce, nowoczesnym opakowaniu dało dobre efekty – mówi Wiesław Żebrowski, prezes Spółdzielni z Ciechanowa.

Prezes podkreśla, że najważniejsze, iż nowa marka została przyjęta przez sieci handlowe. Dodaje, że w kwestii przyjęcia produktów przez konsumentów ogromne znaczenie ma ekspozycja oraz grafika opakowania. Firma postawiła na koncepcje minimalistyczną oraz na dwa kolory – granat i écri.

Ciechanów stawia na sieci handlowe

Mleczarnia z Ciechanowa swoje produkty kieruje przede wszystkim do dwóch kanałów – do sieci handlowych oraz do przemysłu, gdzie teoretycznie cenę uzyskuje niższą, ale nadrabia wielkością wolumenów sprzedaży.

Obecnie szykujemy się do certyfikacji IFS, która jest planowana na koniec stycznia. Gdy zdobędziemy certyfikat, mamy zagwarantowaną sprzedaż przez kilka sieci handlowych. Liczę, że sprzedaż ta zwiększy się wręcz skokowo - podkreśla prezes Żebrowski.

Firma przy rozwoju sprzedaży w kanale nowoczesnym, zdecydowała się wycofywać z handlu tradycyjnego. Uzasadnia to znacznie większymi kosztami obsługi logistycznej małych sklepów i niewielkich hurtowni. Lokalizacja ma bardzo duże znaczenie przy wysokich cenach paliwa.

- Gdy gdzieś mamy zamówienie na jedną paletę serów lub różnych produktów, to wysyłanie samochodu kilkanaście lub kilkadziesiąt kilometrów jest mało opłacalne. W tym samym czasie lepiej pracować nad dostawą 10-15 ton do magazynu sieci handlowej. Niestety, małe, niezależne sklepy mają coraz ciężej i przyszłością handlu jest handel sieciowy - mówi prezes Spółdzielni z Ciechanowa.

Już teraz spółdzielnia 70% sprzedaży detalicznej realizuje za pośrednictwem sieci handlowych, a zarząd przewiduje dalsze zwiększenie znaczenia tego kanału sprzedaży.

Firma planuje zwiększyć produkcję i przerób mleka

Na produkty mleczarskie – sery, twarogi, masło czy ser grillowy, spółdzielnia przeznacza około 120 tysięcy litrów mleka dziennie. Prezes zakłada, że przetwórstwo mleka z przeznaczeniem na produkty konsumenckie zwiększy się do 200 tysięcy litrów.

Kluczem jest dobry produkt. Prezes podkreśla, że spółdzielnia rozumie znaczenie jakości i w nią inwestuje i na niej nie oszczędza.

Tylko dobra jakość gwarantuje, że kto raz spróbuje naszych wyrobów, już od nich nie odejdzie - dodaje Żebrowski.

(17.01.2024 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca