Przedstawiciele Misji Wysokiego Szczebla na targach Anuga Shenzhen
Kolejne dni kwietniowej Misji Wysokiego Szczebla mijają bardzo pracowicie. Przedstawiciele delegacji biznesowej w ostatnich dniach przebywają w Shenzhen, gdzie w terminie 24-26 kwietnia br. odbywają się targi Anuga Shenzhen, w związku z czym uczestnicy odwiedzili targi Anuga, polskie oraz europejskie stoiska, oraz odbyli spotkania B2B, poszerzając wiedzę chińskich kontrahentów na temat polskich produktów mleczarskich.
– Chiński rynek po okresie pandemii bardzo się zmienił, zmieniły się też gusta i oczekiwania konsumentów – mówi Agnieszka Maliszewska dyrektor PIM uczestnicząca w Misji Wysokiego Szczebla z unijnym komisarzem Januszem Wojciechowskim. – Spotkania, jakie do tej pory zorganizowała nam Komisja Europejska, wizyty studyjne i rozmowy B2B jednoznacznie potwierdzają, że chiński klient stał się znacznie bardziej wymagający. Nie dotyczy to tylko produktów, ale także samych opakowań, które spełniają wymogi tzw. czystej etykiety. Coraz mniej dodatków, coraz więcej funkcjonalności produktów i coraz większe wymagania jakościowe. Na sklepowych półkach widać też chińskie produkty z mleka, co jeszcze kilka lat temu nie było tak popularne. Chińscy przetwórcy silny akcent stawiają na mleko A2 oraz mleko świeże, widać też, że nabierają coraz większego zaufania do rodzimych produktów. Wszystko to pokazuje, iż aby nadal utrzymać pozycję na tym rynku lub ją zwiększyć, musimy nadążyć za oczekiwaniami coraz bardziej wymagających i bogacących się chińczyków.Przypominamy, iż Agnieszka Maliszewska, Dyrektor Polskiej Izby Mleka oraz Pierwsza Wiceprezydent COGECA, po raz kolejny została wybrana w skład delegacji biznesowej towarzyszącej Januszowi Wojciechowskiemu. Dyrektor Maliszewska reprezentuje rodzimą branżę mleczarską podczas misji wysokiego szczebla do Chin w dniach 21-26 kwietnia 2024, a celem wyjazdu jest promocja europejskich produktów rolno-spożywczych oraz zapewnienie im większego dostępu do rynku chińskiego.
Podczas kwietniowej misji członkowie delegacji przebywają głównie w dwóch miastach: Shanghaju oraz Shenzhen, gdzie mają okazję uczestniczyć w seminariach, wizytach studyjnych oraz spotkaniach B2B z przedstawicielami chińskich firm mlecznych, a także z ekspertami rynku.
Udział w Misji Wysokiego Szczebla (HIGH LEVEL MISSION) jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka. #FunduszePromocji