Sieci wydają miliardy na reklamę. Lidl i Biedronka na czele
29.10.2021 -
Przez trzy kwartały 2021 roku sieci handlowe wydały na reklamy w mediach pozainternetowych 1,78 mld zł. Zdecydowanym liderem jest Lidl Polska. Właściciel Biedronki jako jedyna firma w czołówce zmniejszyła budżet reklamowy. Wzrosły wydatki reklamowe w telewizji, w innych mediach je ograniczono - czytamy na wirtualnemedia.pl.
Lidl, Biedronka, Kaufland, Carrefour - wydatki na reklamę
W okresie od stycznia do września br. sieci handlowe wydały cennikowo na reklamy w tradycyjnych mediach (bez internetu) blisko 1,78 mld zł (dane cennikowe Kantar, bez rabatów). To 3,2% więcej niż w tym samym okresie 2020 roku. Najwięcej na reklamy wydał w omawianym okresie Lidl Polska – prawie 628 mln zł. To 10,1% więcej niż rok wcześniej.
Druga na podium firma - Jeronimo Martins Polska, właściciel sklepów Biedronka przeznaczyła na wsparcie reklamowe 236,1 mln zł, czyli 14,6% mniej w skali roku.
Z kolei trzeci pod względem wydatków Kaufland Polska zwiększył nakłady reklamowe rok do roku o 13,4%, do 201,8 mln zł. Wydatki reklamowe Carrefour Polska wzrosły w omawianym okresie o 19,7%, do 144,1 mln zł, a sieci Żabka Polska były większe o 9,2% i wyniosły 138 mln zł.
(29.10.2021 za portalspozywczy.pl)