Sprzedaż produktów bez laktozy jest mniejsza niż zakładaliśmy

03.02.2020 -

– Sprzedaż produktów bez laktozy i prozdrowotnych ciągle raczkuje. Jest mniejsza niż zakładaliśmy – powiedział Andrzej Minarczuk, prezes Okręgowej Spółdzielni Mleczarskiej w Kosowie Lackim.

– Trudno mi to zrozumieć, bowiem jest naprawdę sporo wiadomości na temat produktów prozdrowotnych. Mamy w tym zakresie czym się pochwalić poczynając od sera Fitneess z 5% zawartością tłuszczu, sera prozdrowotnego z kwasem omega, poprzez ser twarogowy Sorento z białek serwatkowych. Liczę bardzo, ze w segmencie tym będzie następował wzrost sprzedaży – podkreśla prezes Minarczuk.

Zapytany, jakie są główne wyzwania dotyczące eksportu, powiedział, iż OSM Kosów Lacki koncentruje się głownie na sprzedaży w kraju. Tylko ponad 20% sprzedaży to eksport, głównie ser dziurawy, pełnotłusty. – Sądzę, że polskie produkty ciągle są mało rozpoznawalne poza krajem. Poszczególne spółdzielnie próbują coś ugrać, ale brak tu systemowej polityki. Tak się szarpiemy, wykorzystując doraźny wzrost cen w innych krajach – mówi Andrzej Minarczuk.

(03.02.2020 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl, fot. PTWP)


Współpraca