Stokrotka: Podczas pandemii rozwinęliśmy nowoczesne kanały sprzedaży
10.03.2021 -
Rozmawiamy z sieciami handlowymi o wyzwaniach w czasie 12 miesięcy pandemii. Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu Stokrotki tłumaczy w rozmowie z serwisem portalspozywczy.pl. że chociaż trudnością była ciągle zmieniająca się sytuacja, to sieć w tym czasie przyśpieszyła uruchomienie sprzedaży internetowej.
- Największym wyzwaniem podczas pandemii była dla nas ciągle zmieniająca się sytuacja, prognozy, które traciły aktualność w chwilę po ich ogłoszeniu, nietrwałość i niestabilność sytuacji na rynku. Musieliśmy sobie z tym poradzić, żeby z jednej strony utrzymać ciągłość dostaw do naszych sklepów, a z drugiej zapewnić bezpieczeństwo pracowników i klientów - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Mirosław Wawryszczuk, członek zarządu, dyrektor sprzedaży i marketingu.
- Powołaliśmy w Stokrotce „sztab koronawirusowy” i bez względu na porę dnia i dzień tygodnia, reagowaliśmy na dynamicznie zmieniającą się sytuację. To właśnie podczas spotkań tego sztabu zapadały decyzje o przyśpieszeniu uruchomienia sprzedaży internetowej. Zaczęliśmy już w kwietniu z usługą odbioru zakupów w wybranych sklepach i rozwinęliśmy ten segment kanału nowoczesnej sprzedaży. Wiedzieliśmy, że jest on wygodny i bezpieczny dla klientów - dodaje.
- Szybko okazało się, że model click&collect nie jest wystarczający. Dlatego kolejne miesiące poświęciliśmy na rozwój naszej internetowej platformy i jej dostosowanie do sytuacji, gdzie kurierzy z zakupami z naszych Stokrotek mogli się pojawić przez drzwiami domów naszych e-klientów - opowiada.
- Drugim obszarem, będącym efektem prac „sztabu koronawirusowego” było przyśpieszenie terminu instalacji kas samoobsługowych. Pierwsze uruchomiliśmy już w czerwcu ubiegłego roku. Obecnie mamy je w blisko 90-ciu naszych sklepach - mówi.
- Nauczyliśmy się żyć z pandemią, dzięki czemu nie zahamowała ona naszego rozwoju. W ubiegłym roku udało się nam otworzyć blisko 100 placówek. W tym roku nasze plany przewidują uruchomienie kolejnych, ponad 120 nowych sklepów. Będziemy udoskonalali naszą platformę internetową i sukcesywne zwiększali liczbę miast, w których będzie działała Stokrotka Online. Planujemy także start nowej, lojalnościowej aplikacji mobilnej, która pozwoli nam rozbudować i zwiększyć poziom relacji z klientami - podsumowuje Mirosław Wawryszczuk.
(10.03.2021 za portalspozywczy.pl)