UOKiK srogi dla Kaufland Polska. "Działamy zgodnie z prawem"

07.01.2022 -

UOKiK nałożył 140 mln zł kary na Kaufland Polska. Sieć w oświadczeniu zaręcza, że działa zgodnie z prawem i zapowiada pełną wolę współpracy z urzędem.

UOKiK srogi dla Kaufland Polska

Jak informowaliśmy 3 stycznia, prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki.

Sieć miała wymagać od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Ponadto, jak twierdzi UOKiK, wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.

W rozesłanym do mediów oświadczeniu sieć wskazuje, że podstawą funkcjonowania Kaufland Polska jest działalność zgodna z prawem.

- Nasza firma od 20 lat skupia się na dostarczaniu klientom towarów najwyższej jakości. Z dużą uwagą podchodzimy również do budowania dobrych relacji z naszymi partnerami biznesowymi, a podczas współpracy kierujemy się zasadą wzajemnego zaufania i szacunku - czytamy w komunikacie.

Kaufland będzie współpracował z UOKiK

Kaufland wskazuje, że od samego początku w obu postępowaniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wykazywał pełną wolę współpracy i chęć wypracowania porozumienia.

- Jesteśmy przekonani, że nasze działania odpowiadały obowiązującym przepisom, jednak ze względów ostrożnościowych dopasowaliśmy je do uwag podnoszonych przez Urząd. Do dnia 3 stycznia 2022 roku do naszej sieci nie wpłynęły oficjalne decyzje wydane przez Prezesa UOKIK. Do zarzutów przedstawionych przez w/w Urząd będziemy mogli odnieść się po otrzymaniu i analizie wydanych decyzji - wskazuje sieć.

Odnosząc się do decyzji za błędne oznakowanie warzyw krajem pochodzenia, detalista przekonuje, że priorytetowo traktujemy transparentność i rzetelność informacji udzielanych klientom.

Kaufland odpowiada na zarzuty UOKiK

- Aby ograniczyć ryzyko błędu w oznaczeniach kraju pochodzenia warzyw i owoców, wdrożyliśmy rozwiązanie, które wykracza poza praktyki przyjęte w branży – elektroniczne etykiety cenowe. Tym samym informacje o cenie i pochodzeniu produktów są regularnie i automatycznie aktualizowane w naszych sklepach - czytamy.

Ponadto Kaufland poinformował o wdrożeniu szeregu wytycznych i procedur, które mają zagwarantować prawidłowość udzielanych informacji.

- Zgodnie z polityką firmy wszystkie oznaczenia podlegają regularnej kontroli zarówno pracowników sklepów, Działu Rewizji sieci Kaufland, jak i niezależnych firm zewnętrznych, którym zlecamy audyt naszych placówek. Kontrola, na podstawie której został sformułowany zarzut, wskazała marginalny odsetek niedopatrzeń w kontekście całego szerokiego asortymentu warzyw i owoców dostępnych w sklepach sieci - dodaje sieć.

Kaufland uzupełnia, że w trakcie postępowania zaproponował także implementację określonych rozwiązań, których beneficjentami byliby klienci lub placówki edukacyjne. Żadna z propozycji nie została jednak zaakceptowana przez Urząd - dodaje detalista.

(07.01.2022 za portalspozywczy.pl)


Współpraca