UOKiK srogi dla Kaufland Polska. "Działamy zgodnie z prawem"
07.01.2022 -
UOKiK nałożył 140 mln zł kary na Kaufland Polska. Sieć w oświadczeniu zaręcza, że działa zgodnie z prawem i zapowiada pełną wolę współpracy z urzędem.
UOKiK srogi dla Kaufland Polska
Jak informowaliśmy 3 stycznia, prezes UOKiK Tomasz Chróstny nałożył na Kaufland Polska Markety blisko 140 mln zł kar w dwóch decyzjach stwierdzających niezgodne z prawem praktyki.
Sieć miała wymagać od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Ponadto, jak twierdzi UOKiK, wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw.
W rozesłanym do mediów oświadczeniu sieć wskazuje, że podstawą funkcjonowania Kaufland Polska jest działalność zgodna z prawem.
- Nasza firma od 20 lat skupia się na dostarczaniu klientom towarów najwyższej jakości. Z dużą uwagą podchodzimy również do budowania dobrych relacji z naszymi partnerami biznesowymi, a podczas współpracy kierujemy się zasadą wzajemnego zaufania i szacunku - czytamy w komunikacie.
Kaufland będzie współpracował z UOKiK
Kaufland wskazuje, że od samego początku w obu postępowaniach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta wykazywał pełną wolę współpracy i chęć wypracowania porozumienia.
- Jesteśmy przekonani, że nasze działania odpowiadały obowiązującym przepisom, jednak ze względów ostrożnościowych dopasowaliśmy je do uwag podnoszonych przez Urząd. Do dnia 3 stycznia 2022 roku do naszej sieci nie wpłynęły oficjalne decyzje wydane przez Prezesa UOKIK. Do zarzutów przedstawionych przez w/w Urząd będziemy mogli odnieść się po otrzymaniu i analizie wydanych decyzji - wskazuje sieć.
Odnosząc się do decyzji za błędne oznakowanie warzyw krajem pochodzenia, detalista przekonuje, że priorytetowo traktujemy transparentność i rzetelność informacji udzielanych klientom.
Kaufland odpowiada na zarzuty UOKiK
- Aby ograniczyć ryzyko błędu w oznaczeniach kraju pochodzenia warzyw i owoców, wdrożyliśmy rozwiązanie, które wykracza poza praktyki przyjęte w branży – elektroniczne etykiety cenowe. Tym samym informacje o cenie i pochodzeniu produktów są regularnie i automatycznie aktualizowane w naszych sklepach - czytamy.
Ponadto Kaufland poinformował o wdrożeniu szeregu wytycznych i procedur, które mają zagwarantować prawidłowość udzielanych informacji.
- Zgodnie z polityką firmy wszystkie oznaczenia podlegają regularnej kontroli zarówno pracowników sklepów, Działu Rewizji sieci Kaufland, jak i niezależnych firm zewnętrznych, którym zlecamy audyt naszych placówek. Kontrola, na podstawie której został sformułowany zarzut, wskazała marginalny odsetek niedopatrzeń w kontekście całego szerokiego asortymentu warzyw i owoców dostępnych w sklepach sieci - dodaje sieć.
Kaufland uzupełnia, że w trakcie postępowania zaproponował także implementację określonych rozwiązań, których beneficjentami byliby klienci lub placówki edukacyjne. Żadna z propozycji nie została jednak zaakceptowana przez Urząd - dodaje detalista.
(07.01.2022 za portalspozywczy.pl)