Wesprzyj organizacje pomocowe w ratowaniu żywności i dożywieniu podopiecznych

Federacja Polskich Banków Żywności zaprasza do współpracy przy kampanii fundraisingowej.



Rozpoznawalne działania:

Banki Żywności odbierają od producentów i sieci handlowych niesprzedane, dobre jakościowo produkty, które następnie trafiają do organizacji pomocowych. Poza działalnością operacyjną realizujemy również szereg projektów i akcji dobroczynnych:

  • Zbiórki Żywności – Każdego roku Banki Żywności organizują Zbiórki Żywności, zarówno przed Świętami Bożego Narodzenia, jak i przed Świętami Wielkiej Nocy. To właśnie dzięki nim udaje się pozyskać kilkaset ton żywności dla najuboższych.
  • Edukacja nt. niemarnowania to drugi z kluczowych obszarów naszej działalności. Ogólnopolskie projekty edukacyjne realizowane we współpracy z biznesem to m.in. „EkoMisja Nie marnuję”, „Kulinarnie Mocni”, „Od uprawy do potrawy”.
  • Światowy Dzień Żywności – podczas corocznej ogólnopolskiej konferencji prezentujemy raport „Nie marnuj jedzenia”, w którym publikujemy coroczne wyniki badań nt. skali problemu w naszym kraju, jakie produkty najczęściej Polacy wyrzucają i dlaczego
  • Banki Żywności jako jedyna organizacja pozarządowa w Polsce przeprowadzają zaawansowane badania nad skalą i przyczynami marnotrawstwa.

Program Racjonalizacji Odpadów i Marnotrawstwa – PROM.

Cel kampanii – zwiększymy ilość ratowanej żywności trafiającej do potrzebujących

O celu kampanii fundraisingowej planowanej na wiosnę 2022 r.

Placówki pomocowe (domy samotnej matki, domy dziecka, domy spokojnej starości) często nie posiadają sprzętu odpowiedniego do magazynowania żywności przez co podopieczni mają uboższy dostęp do żywności. Rocznie marnuje się w Polsce około 5 milionów ton żywności. W tym samym czasie na dostawy od Banków Żywności oczekują podopieczni 2 000 placówek pomocowych w całym kraju.

Wychodząc naprzeciw wyzwaniu organizujemy kampanię fundraisingową z apelem do Polaków o pomoc finansową na rzecz doposażenia organizacji pomocowych. Dzięki zebranym w kampanii środkom możemy uratować więcej żywności i wyżywić więcej podopiecznych.

Zachęcamy Państwa do zapoznania się z ofertą partnerstwa w

kampanii stanowiącej część szerszego projektu – Pola Aktywności.

Działania w ramach kampanii

  • zbiórka funduszy online promowana w skali ogólnopolskiej na rzecz zwiększenia skali żywności trafiającej do potrzebujących w placówkach pomocowych dzięki doposażeniu w sprzęt do przechowywania.
  • spot filmowy (na którym pojawi się logo partnerów biznesowych).
  • kampania w mediach społecznościowych – reklama na Facebooku, – kampania Google Adverbs, – reklama video.

Powyższe działania są finansowane częściowo przez wsparcie pozyskane z Funduszy Norweskich.

Warunki partnerstwa i budżet

Możliwe formy partnerstwa w kampanii to:

Partnerstwo strategiczne:

Minimalny wkład finansowy z tytułu partnerstwa strategicznego wynosi 60 000 zł i jest możliwy do wniesienia w następujących wariantach:

  • darowizna sprzętu o wartości 50 000 zł oraz darowizna finansowa na promocję kampanii – 10 000 zł,
  • darowizna finansowa w wysokości 60 000 zł,
  • mieszana forma wsparcia (część w formie darowizny sprzętu, część w formie darowizny finansowej).

Partnerstwo wspierające

  • darowizna finansowa lub darowizna rzeczowa o wartości mniejszej (minimum 20 000 zł)

Przekazane przez Państwa środki lub sprzęt zwiększą wynik finansowy całej kampanii.

Na co przeznaczone zostaną środki pieniężne?

W przypadku partnerstwa strategicznego z podarowanego przez Państwa wkładu w wysokości 60 000 zł, 50 000 zł powiększy pulę zebranych pieniędzy i pozwoli przekazać sprzęt większej liczbie organizacji. 10 000 zł przeznaczymy na wsparcie kampanii.

W przypadku partnerstwa wspierającego w formie darowizny finansowej środki przeznaczymy na zakup doposażenia dla placówek pomocowych.

To w dużej mierze od Państwa zależy do ilu osób dobra jakościowo żywność dotrze w bezpiecznych warunkach.

Korzyści wizerunkowe

Poprzez udział w projekcie możecie Państwo odnieść szereg korzyści, takich jak m.in.:

  • wpływ na lepszą jakość wyżywienia potrzebujących.
  • nagłośnienie Państwa gestu pomocy w mediach społecznościowych oraz w mediach tradycyjnych (IP).
  • uczestnictwo w kampanii z udziałem influencera.
  • uczestnictwo we wszelkich wydarzeniach organizowanych dla mediów w ramach kampanii,
  • promocja logo na sprzęcie organizacji (np. z napisem "ufundowane przez" Państwa markę).
  • wzmianka o Państwa pomocy w aktualnościach na portalu ratujmyzywnosc.pl, w newsletterze oraz na stronie bankizywnosci.pl.
  • promocja Państwa marki w spocie filmowym.
  • współpraca z organizacją NGO rozpoznawalną medialnie i na skalę ogólnopolską.

Kontakt

  • Norbert Konarzewski – Dyrektor Biura
  • Katarzyna Lipka-Szostak – Dyrektor ds. Edukacji i Rozwoju
  • Pamela Kozioł – Koordynator współpracy z biznesem

(Informacja prasowa PFPŻ ZP)


Współpraca