Znana firma chce być globalnym graczem na rynku mozzarelli. Inwestuje miliony w zakład
Arla Foods, właściciel takich marek jak Lurpak i Apetina, zainwestuje 180 milionów funtów, aby stać się globalnym graczem na rynku mozzarelli. Inwestycja pozwoli spółdzielni znacznie zwiększyć produkcję tego sera na rynki eksportowe.
Arla inwestuje 180 milionów funtów, aby stać się globalnym graczem na rynku mozzarelli
Firma z siedzibą w Leeds w północnej Anglii planuje unowocześnić swoją mleczarnię Taw Valley w Devon za pomocą najnowocześniejszej technologii, co doprowadzi do utworzenia ponad 100 miejsc pracy w regionie.
Posunięcie to wpisuje się w zobowiązanie firmy Arla do zaspokojenia rosnącego popytu na produkty mleczne na całym świecie, przy jednoczesnym zapewnieniu godziwych zysków właścicielom - rolnikom. Bas Padberg, dyrektor zarządzający Arla Foods UK, podkreślił znaczenie inwestycji dla zwiększenia wartości mleka produkowanego przez rolników spółdzielni.
Wyniki finansowe Arla Foods
Arla Foods UK odnotowała wzrost przychodów o 2,4% do 2,6 miliarda funtów w 2023 r., po znacznym wzroście o 17,5% w 2022 r. Jednakże całkowite obroty grupy w 2023 r. odnotowały nieznaczny spadek ze względu na negatywne skutki walutowe, a zyski netto znajdowały się na niższym poziomie celu.
Patrząc w przyszłość na rok 2024, Arla przewiduje przychody w przedziale od 13,2 do 13,7 miliarda euro, podając jako czynniki obniżone ceny sprzedaży w porównaniu z rekordowymi wartościami na początku 2023 r. oraz niekorzystne skutki walutowe.
Rynek sera mozarella - perspektywy
Peter Giortz-Carlsen, dyrektor operacyjny Arla Foods Europe, podkreślił silny rozwój branży mozzarelli w ciągu ostatnich pięciu lat i podkreślił strategiczne znaczenie inwestycji dla dalszego rozszerzania jej globalnej obecności, szczególnie w sektorze usług gastronomicznych