Zott obserwuje zmiany na rynku i podąża za nimi

24.11.2021 -

O zmianach w strukturze firmy Zott i o tych zachodzących i obserwowanych na rynku rozmawiamy z Małgorzatą Bogdan z firmy Zott Polska.

Czy firma obserwuje jakieś zmiany na rynku galanterii mleczarskiej, w szczególności jogurtów?

Na rynku jogurtów owocowych obserwujemy ogólną tendencję spadkową przy wzroście segmentu jogurtów owocowych bez dodatku cukrów. Znaczny udział ma w nim marka Jogobella ze swoją linią bez dodatku cukrów, w ramach której konsumenci mają aż osiem smaków do wyboru. Widzimy także trend wzrostowy rynku jogurtów naturalnych.

Jak Zott postrzega rozwój rynku roślinnych zamienników produktów mleczarskich?

Rozwój rynku wegańskich zamienników produktów mleczarskich jest faktem od kilku lat. W reakcji na zmiany społeczne i zachowania konsumentów przetwórcy mleka sukcesywnie wchodzą w segment roślinnych zamienników produktów mleczarskich. Przewidujemy, że zarówno ścieżka tradycyjna, jak i wegańska będą się rozwijały równolegle.

Zmiany organizacyjne

Czy w najbliższym czasie Zott planuje większe inwestycje lub zmiany organizacyjne?

Od roku 2022 skład Zarządu Grupy Zott ulegnie zmianie. Właścicielka firmy Christine Weber całe swe przedsiębiorcze zaangażowanie wniesie w prace Rady Nadzorczej Zott SE & Co. KG. Frank Uszko, dotychczasowy dyrektor zarządzający działami Sprzedaży i Marketingu, będzie od 01.01.2022 nowym dyrektorem generalnym (CEO) Grupy. Anton Hammer, pełniąc centralną funkcję dyrektora finansowego (CFO), odpowiadać będzie w dalszym ciągu za obszary: Finansów, IT i Zakupów Strategicznych. Nowy w kręgu dyrektorów zarządzających jest René Roth (CSO), który przejmie obszary Sprzedaży i Marketingu.

Wiele mleczarni uruchamia swoje własne e-sklepy. Czy Zott także ma takie plany?

Nie, Zott nie planuje uruchomienia e-sklepu.

(24.11.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca