25 lat Hochland w Polsce
9 lipca 2019 w warszawskiej restauracji Boathouse odbyło się spotkanie celebrujące obchody jubileuszu firmy – 25 lat Hochland na polskim rynku. Spotkanie było też okazją do ogłoszenia wyników loterii urodzinowej Hochland, w której do wygrania były niezwykle atrakcyjne nagrody główne – 5 samochodów Jeep Renegade!
Spotkanie prowadził Maciej Dowbor.
Piotr Knauer, dyrektor generalny Hochland Polska, zabrał zaproszonych gości w podróż w czasie. Opowiedział o historii firmy i o jej dniu dzisiejszym. Przez cały okres swojego istnienia Hochland pozostaje firmą rodzinną, której głównymi udziałowcami są rodziny założycieli spółki. Aktualnie Grupa Hochland zatrudnia około 4200 pracowników w ośmiu krajach i osiąga łączne obroty na poziomie 1 mld euro. Polska jest niezwykle ważnym rynkiem w strategii firmy.
Historia Hochland w Polsce sięga końca lat osiemdziesiątych. Przemiany ustrojowe w Polsce otworzyły rynek dla wyrobów importowanych, szczególnie z krajów Unii. Spółka Hochland Polska Sp. z o.o. została powołana do życia 23 grudnia 1993 roku w Ciechanowie. Po wielomiesięcznym poszukiwaniu w całym kraju obiektu produkcyjnego do wydzierżawienia, ostatecznie zdecydowano o budowie zakładu przetwórczego w Kaźmierzu pod Poznaniem. W 1995 roku uruchomiono produkcję opartą na polskim surowcu, silnej kadrze i sprawdzonej technologii. W 1997 roku uruchomiono w Polsce produkcję serka puszystego Almette. Obecnie Hochland posiada dwa zakłady produkcyjne w Polsce: w Węgrowie i w Kaźmierzu koło Poznania.
Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager Hochland Polska, w rozmowie z Maciejem Dowborem opowiedział o wspaniałym dorobku firmy, jej rozwoju i innowacyjności oraz o przygotowaniach do obchodów Jubileuszu.
Radosław Jurkowski, Senior Brand Manager Hochland Polska opowiedział m.in. o kampanii „Szkolni przyjaciele” wspierającej Wielką Urodzinową Loterię. Reklama serów kremowych Hochland, w której na ławeczce spotyka się koleżanka z kolegą i wymienią się kanapkami wyemitowana wiele lat temu przypadła do gustu Polakom.
– Dlatego świętując w tym roku 25 lat firmy w Polsce, nawiązaliśmy do tej właśnie reklamy i zaprosiliśmy do współpracy tych samych aktorów, którzy wcielili się w szkolnych przyjaciół wiele lat temu – powiedział Radosław Jurkowski.
Po latach, z okazji Jubileuszu „szkolni przyjaciele”, pojawili się na spotkaniu w restauracji Boathouse. Natalia i Antoni, dziś jako dorośli, ale nadal pozostający w przyjaźni ludzie, których losy połączyła niegdyś dziecięca przygoda na planie reklamowym Hochland.
Z okazji Jubileuszu Hochland Polska zorganizował wielką loterię urodzinową „To jest pyszne od 25 lat”. I z tej też okazji ufundował 5 samochodów Jeep Renegade. Na zakończenie spotkania uroczyście wręczono kluczyki do samochodów laureatom loterii – Annie, Monice, Marii, Paulinie i Krzysztofowi.
Zwieńczeniem uroczystości były pamiątkowe zdjęcia oraz urodzinowy tort.
Firmie Hochland Polska, z okazji jej jubileuszu, składamy najserdeczniejsze życzenia.