Ambasador Polskiego Sera
W dniach 21-23 września 2022, w Łochowie, odbył się Polski Kongres Serowarski zorganizowany przez Aleksandrę Wojnarowską i BikoTECH. Kongres od 10 lat nadaje ton trendom branży serowarskiej. W tym roku wzięło w nim udział ponad 200 przedstawicieli sektora mleczarskiego. Tematem przewodnim tegorocznego Kongresu był “Sery dla zdrowia. Produkcja w poszanowaniu zasobów”. Podczas Kongresu wręczono nagrody w konkursach: Smakuje Dzieciom 2022, Good Cheese 2022 i Ekoinwestor w Przemyśle Spożywczym. Patronat Honorowy nad Kongresem objął Henryk Kowalczyk, Wiceprezes Rady Ministrów, Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Patronem Generalnym Kongresu była firma TEWES-BIS, a patronat naukowy objęli: Uniwersytet Przyrodniczy w Lublinie, Wydział Nauki o Żywności Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, Uniwersytet im. Mikołaja Kopernika w Toruniu i Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach.
Z okazji X Rocznicy Polskiego Kongresu Serowarskiego wręczone zostały nagrody 10 polskim mleczarniom.
Ambasadorami Polskiego Sera zostali:
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska SPOLMLEK z Radzynia Podlaskiego za: „W czasach, kiedy nikt nie myślał o produkcji serów dojrzewających, SPOMLEK tworzył już długoletnią strategię w promocji. Wyjątkowa wizja biznesowa, w połączeniu z zespołem profesjonalnych serowarów, dała efekt piorunujący”.
- Spółdzielnia Mleczarska MLEKOVITA z Wysokiego Mazowieckiego za: „nieustanne wdrażanie nowości, doskonałą dystrybucję i eksport polskich serów w najodleglejsze zakątki globu”.
- Spółdzielnia Mleczarska MLEKPOL z Grajewa za: „konsekwentną promocję serów na bazie polskiego mleka w Polsce, Europie i na całym świecie”.
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska WART-MILK z Sieradza za: „powtarzalną, doskonałą jakość twarogu trafiającego w gusta najbardziej wysublimowanych konsumentów”.
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Sierpcu za: ”producent doskonałych serów dojrzewających, na czele ze sztandarowym serem „Królewski”. Zauważmy również działania skierowane na edukację milusińskich w postaci stworzenia produktu dedykowanego najmłodszym”.
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Piątnicy za: „tworzenie nowych produktów typu klinek i serek wiejski. Mówi się, że sukces ma wielu ojców, ale ich prawdziwym ojcem jest Piątnica”.
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Grodzisku Mazowieckim za: „szereg sukcesów w produkcji i promocji sera mozzarella na polskich stołach”.
- Lazur – Spółdzielczy Związek Grup Producentów Rolnych za: „konsekwentną politykę produkcji najlepszych serów z przerostem pleśni. Ogromna ilość działań edukacyjnych i promocyjnych stworzyła sytuację, że słowo „lazur” jest w Polsce synonimem określenia sera pleśniowego”.
- Hochland Polska za: „stworzenie kategorii „puszystego serka” będącego odkryciem dla konsumentów i inspiracją dla konkurencji”.
- Okręgowa Spółdzielnia Mleczarska w Łowiczu za: „serowe rynkowe innowacje, w tym smakowy serek mascarpone, nie ustępujący w niczym najlepszym światowym produktom w tej kategorii”.
Wszystkim Ambasadorom Polskiego Sera serdecznie gratulujemy.