Auchan wkracza w kolejną fazę wdrożenia elektronicznych etykiet cenowych

Dynamiczna cyfrowa transformacja blisko 30% sklepów własnych sieci – z korzyścią dla klientów, pracowników i środowiska. W pół roku od rozpoczęcia fazy testowej w pierwszych trzech sklepach Auchan Retail Polska, sieć przechodzi do pełnego wdrożenia systemu elektronicznych etykiet cenowych (ESL) w kolejnych 29. punktach. Projektem objęte zostały sklepy osiedlowe, supermarkety i hipermarkety, w tym flagowy hipermarket Auchan w Piasecznie. Łącznie do końca lipca br. system będzie funkcjonował w 32 sklepach Auchan, umożliwiając zdalną, systemową aktualizację cen na sklepowych półkach w czasie rzeczywistym. Pozwoli to na zapewnienie klientom zawsze aktualnej informacji o produkcie i jego cenie, przy równoczesnej znaczącej optymalizacji kosztów i zaangażowania obsługi sklepów, w porównaniu z tradycyjnym sposobem wymiany etykiet. Partnerem technologicznym projektu jest firma Hanshow.

Zastosowany w sklepach Auchan elektroniczny system etykiet cenowych to nowoczesne rozwiązanie wspierające sprzedaż, które pozwala na zarządzanie informacją kierowaną do klienta – od sklepowej półki, po kasy – dzięki stałej aktualizacji i pełnej integracji w czasie rzeczywistym informacji na etykietach cenowych z bazą danych w systemie kasowym. Każda z etykiet połączona jest poprzez Wi-Fi z systemem zarządzania towarami Auchan, przez co wszystkie zmiany wprowadzane są automatycznie. Sprawdza się to zwłaszcza podczas akcji promocyjnych, gdy zmiany cen mogą pojawiać się nawet kilkakrotnie w ciągu dnia, czy też wprowadzane są o określonych godzinach. Dla klienta oznacza to gwarancję rzetelnej i aktualnej informacji, a przez to wyższy komfort zakupów i większą satysfakcję.

– Testy wdrożenia systemu ESL rozpoczęte w naszych sklepach w listopadzie ubiegłego roku przyniosły doskonałe rezultaty – mówi Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, SI w Auchan Retail Polska. – W badaniu satysfakcji, zarówno po stronie klientów, jak i pracowników sklepów otrzymaliśmy najwyższe noty, na średnim poziomie 9 pkt. w skali od 1 do 10. Utwierdziło nas to tylko w słuszności obranego kierunku i zaowocowało wprowadzeniem systemu do blisko 30% sklepów własnych naszej sieci w zaledwie pół roku od rozpoczęcia pilotażu. Jest to zgodne z realizowaną przez nas od lat strategią digitalizacji naszej sieci, zwłaszcza, że cyfrowe etykietowanie usprawnia łączenie handlu w formacie tradycyjnym i e-commerce. Z niecierpliwością czekamy też na zaplanowane na czerwiec wdrożenie systemu w naszym flagowym hipermarkecie w Piasecznie, zmodernizowanym ostatnio według opracowanego przez nas nowego konceptu. Będzie to pierwszy z naszych hipermarketów, w którym etykiety elektroniczne wprowadzone zostaną dla wszystkich grup asortymentowych – zarówno produktów spożywczych, jak i przemysłowych, tak jak ma to miejsce w naszych mniejszych formatach.

Zastosowany w sklepach Auchan system pozwala na zmianę nawet do 10 tys. cen w ciągu godziny, w znaczący sposób optymalizując cały proces – eliminowane są koszty związane z wymianą etykiet papierowych, sprawdzaniem cen na półkach i usuwaniem błędów w cenach. W ramach tego rozwiązania wprowadzone zostało też szereg udogodnień, jak np. system podświetlania etykiet wybranych produktów dla sprawniejszego realizowania zamówień przez osoby kompletujące zamówienia online, czy też zastosowanie w etykietach technologii NFC, co zapewnia pracownikom sklepu nowe możliwości usprawniające codzienną pracę z użyciem skanerów. Użycie technologii NFC przynosi również korzyści dla klientów, jak choćby możliwość pobrania szczegółowych informacji o produkcie, czy też dokonania płatności bezpośrednio przy półce sklepowej (w wybranych lokalizacjach). Na etykietach umieszczane są także inne użyteczne dla klienta oznaczenia, jak np. logo wyróżniającej się jakością marki Pewni Dobrego. Dzięki możliwości wykorzystania na etykietach kontrastującego czerwonego koloru łatwiej jest wyróżnić konkretny asortyment, czy też zwrócić uwagę klienta na wyjątkową promocję lub szczególnie atrakcyjną cenę.

Wprowadzenie systemu ESL w sklepach Auchan to także rozwiązanie proekologiczne, wpisujące się w założenia zrównoważonego rozwoju sieci. Przede wszystkim z uwagi na wyeliminowanie dużego zużycia papieru, z którym wiąże się stosowanie etykiet tradycyjnych, a także oszczędność energii potrzebnej do ich wydruku przy każdorazowej zmianie ceny. Zastosowane w etykietach elektronicznych wyświetlacze typu e-ink są niezwykle energooszczędne – przy założeniu 2-krotnej zmiany ceny w ciągu dnia żywotność zasilających je baterii wynosi aż 10 lat.

W ramach obecnego etapu projektu system elektronicznych etykiet cenowych wdrażany jest w sklepach Auchan w województwach Śląskim, Małopolskim, Dolnośląskim, Łódzkim, Mazowieckim i Pomorskim – daty uruchomienia zaplanowane są od 22 maja do 19 lipca br.

(Informacja Auchan Retail Polska)


Współpraca