Avallon wychodzi z Ceko. Fundusz sprzedał spółkę jednemu z liderów branży mleczarskiej


  • Łódzki fundusz private equity Avallon MBO specjalizujący się w wykupach menedżerskich, sprzedał udziały w spółce Ceko na rzecz Polmleku. Ceko to producent m.in. wysokojakościowych serów żółtych, w tym uznanej marki Sery z Goliszewa.



Podczas współpracy z funduszem, dzięki szeregowi inwestycji spółka istotnie unowocześniła park maszynowy i poszerzyła znacząco ofertę produktową, dzięki czemu odpowiada ona aktualnym trendom rynkowym i oczekiwaniom konsumentów.

  • Avallon wychodzi z inwestycji monetyzując z zyskiem rozwój spółki. Jest to pierwszy exit Avallonu w tym roku.

Specjalizujący się w wykupach menedżerskich polski fundusz private equity Avallon MBO sprzedał udziały w spółce Ceko. Ich nabycie było jedną z pierwszych na polskim rynku transakcji typu MBI (Manager Buy-in), w której wspólnie z Avallon, wzięli udział członkowie zarządu spółki. W toku współpracy udało się znacząco rozwinąć firmę i umocnić jej potencjał rynkowy w kategorii wysokojakościowych serów żółtych oraz wypracować czołową pozycję wśród krajowych producentów mozzarelli. W tym czasie Ceko postawiło również na wypromowanie nowej, własnej marki – Sery z Goliszewa, bardzo cenionej wśród konsumentów stawiających na produkty wysokiej jakości. Kupującym spółkę jest Polmlek, jeden z liderów branży mleczarskiej w Polsce.

– Kiedy wraz z menedżerami przejmowaliśmy udziały w Ceko, mieliśmy do czynienia z niewielką, rodzinną firmą o płaskiej strukturze zarządzania. Dzięki zmianom wprowadzanym już od pierwszych dni po wejściu do spółki, np. w obszarze controllingu oraz po przeprowadzeniu szczegółowej analizy jej funkcjonowania, udało się zidentyfikować potencjalne kierunki dalszego rozwoju. Dzięki temu spółka postawiła na stworzenie wysokojakościowej marki Sery z Goliszewa, a także wzmocniła dotychczasowe brandy produkowanych już wcześniej serów dojrzewających – Boryna, Jagna i Antek. To dosyć innowacyjna strategia marketingowa wśród krajowych producentów serów, gdzie promowaną marką są zazwyczaj nazwy mleczarni. Dzięki elastycznemu systemowi produkcji spółka rozwinęła również potencjał współpracy kontraktowej – mówi Marcin Konarski, partner w Avallon MBO.

Dzięki istotnym nakładom na inwestycje spółka znacząco unowocześniła swój park maszynowy. Teraz udziały w Ceko przejmuje grupa Polmlek a Avallon, realizując sprzedaż spółki do inwestora branżowego, wychodzi z inwestycji monetyzując z zyskiem jej rozwój.

– Budowanie marki to proces trudny i długofalowy. Nie jest to łatwe tym bardziej w przypadku funduszy private equity, mających często mocno ograniczony horyzont czasowy dla swoich inwestycji. Na szczęście w przypadku Avallonu było inaczej. Cieszymy się, że fundusz nam zaufał i wspólnie z nami zrealizował szereg inwestycji, a ich efekty są dziś dobrze widoczne w kondycji naszej firmy. Udało się nam mocniej osadzić w segmencie detalicznym, dzięki stworzeniu i wypromowaniu marki Sery z Goliszewa. Poszerzyliśmy istotnie naszą całą ofertę produktową o nowoczesne wyroby, odpowiadające aktualnym potrzebom konsumentów, takie jak sery plastrowane, sery w kostce o małej gramaturze czy ser Piórko o najniższej na rynku zawartości tłuszczu – mówi Dariusz Zieliński, prezes zarządu Ceko. – Ponadto, co dla nas niezwykle istotne, Avallon pozostawił Ceko z perspektywą dalszego dynamicznego rozwoju w grupie kapitałowej z silną pozycją na rynku – dodaje.

(Informacja prasowa Avallon)


Współpraca