Awantura pod podziękowaniami dla konsumentów

10.04.2020 -

Niedawno pisaliśmy o kampanii społecznej „Dziękujemy, że pijecie mleko”. Miała ona służyć wyrażeniu wdzięczności wobec konsumentów. Jak się okazało, pomysł nie przypadł do gustu środowisku „prozwierzęcych” znawców chowu i hodowli zwierząt. W konsekwencji strona została zablokowana.

Wiele mówi się o możliwości złagodzenia wpływu epidemii na pewne sektory gospodarki dzięki wzrostowi krajowego spożycia. Dotyczy to nie tylko mleka, ale też mięsa, warzyw, owoców i wszelkich innych polskich produktów. Kampania „Dziękujemy, że pijecie mleko” miała umożliwiać producentom wyrażanie wdzięczności za kupowanie produktów powstałych m.in. dzięki ich pracy. Ludzie, dzięki którym możliwe jest powstanie produktów mleczarskich, często wraz z całymi rodzinami, wyrażali wdzięczność dla konsumentów za wybór polskich produktów, który wspomaga polskie gospodarstwa. Założenia były dobre, ale grupa osób przeciwnych hodowli zwierząt gospodarskich postanowiła zacząć masowo udzielać się pod postami i artykułami na ten temat.

Od rzekomej szkodliwości mleka, przez globalne ocieplenie, płynnie przechodzono do nienaturalności inseminacji i teorii o mordowaniu cieląt.

W większości wypowiedzi, czytelnicy byli instruowani, by przejść na dietę przynajmniej wegetariańską. Zdaniem komentujących, hodowcy również powinni przestawić się na produkcję wyłącznie roślinną.

Coś co miało być pewnego rodzaju zacieśnieniem więzi pomiędzy producentem i konsumentem przerodziło się w usilne "nawracanie" na jedyną i zdrową ścieżkę. Zasada wolnego wyboru nie znalazła tu zastosowania, zaś (dez)informacje niepotwierdzone badaniami naukowymi płynęły szerokim strumieniem. W konsekwencji prowokacji i wynikających z niej sporów grupa szybko zwiększająca grono odbiorców została zablokowana przez administrację portalu. Nie oznacza to jednak zakończenia kampanii – stworzono nową stronę i akcja trwa.

(10.04.2020 za farmer.pl)


Współpraca