Biedronka chwali się 3 mln pobrań aplikacji. Co najczęściej kupowali klienci?
24.08.2022 -
84 dni – tyle czasu wystarczyło, aby 3 miliony klientów Biedronki sięgnęło po nową aplikację przygotowaną przez sieć. Jakie produkty kupowane były najczęściej?
Od 30 maja, kiedy Biedronka umożliwiła pobieranie aplikacji z Apple App Store i Google Play, każdego dnia od kilkunastu do kilkudziesięciu tys. klientów sieci instalowało ją na swoich smartfonach. Dzięki istnieniu aplikacji wszystkie grupy klientów chętniej i częściej robią zakupy w Biedronce. Ma to związek z oferowanymi za pośrednictwem aplikacji bonusami: specjalnie dobranymi indywidualnymi promocjami w danym dniu oraz spersonalizowaną ofertę na bazie ich wcześniejszych decyzji zakupowych.
Aplikacja powstała po to, by klienci byli jeszcze bardziej zadowoleni z zakupów w Biedronce, a w ich koszykach znalazły się potrzebne im produkty w niskich cenach. Pierwsze tygodnie funkcjonowania aplikacji pokazały, że ten cel udaje się realizować. Klienci najchętniej sięgają po produkty objęte promocjami - mówi Marek Złakowski, dyrektor ds. rozwoju relacji z klientem i cyfryzacji sieci Biedronka.
Jak klienci korzystają z aplikacji Biedronki?
Klienci Biedronki, którzy zainstalowali aplikację, korzystają z niej średnio 3 lub 4 razy w tygodniu. W ostatnich tygodniach prawie 93% klientów używających aplikacji odwiedziło sklep w celu dokonania zakupów, w tym zakupu produktów oferowanych im w specjalnych, niższych cenach. Klienci korzystają z aplikacji na wielu etapach procesu zakupowego; planując swoje zakupy w oparciu o promocje, w czasie zakupów – sprawdzając ceny produktów, przy kasie – skanując kartę, jak i po zakupach – sprawdzając swoje transakcje.
W związku z uruchomieniem w aplikacji narzędzia Shakeomat, od końca maja do dzisiaj sieć Biedronka stworzyła klientom możliwość zaoszczędzenia ponad 250 mln zł dzięki oferowaniu produktów dobieranych indywidualnie pod jednostkowe potrzeby danego klienta w specjalnych, niższych cenach.
Co najczęściej kupowali klienci z aplikacją Biedronki?
Klienci posługujący się aplikacją najczęściej sięgali po oferowane im w specjalnych cenach produkty takie jak:
ręcznik kuchenny Mega Sweep 120 m, ser żółty plastry Królewski 135 g, papier toaletowy Queen Komfort 10 rolek, parówki Berlinki 300 g, tuńczyk w kawałkach mix Marinero, świeży filet z piersi kurczaka, ser mozzarella Sotille Gusto, deser mleczny czekoladowo-orzechowy Monte, pizza kurczak i pieczarki Donatello, krem Nutella.
Aby w pełni wykorzystać funkcjonalności aplikacji, należy zaznaczyć swój ulubiony sklep. Dzięki temu jej użytkownicy na bieżąco widzą dostępność produktów oferowanych w specjalnych cenach w tej konkretnej lokalizacji. Wyboru „Mojego sklepu” można dokonać podczas rejestracji w aplikacji. W przypadku użytkowników należących już do programu Moja Biedronka, aplikacja automatycznie sugeruje „Mój sklep” na podstawie historii zakupowej użytkownika.
(24.08.2022 za portalspozywczy.pl)