Biedronka ogranicza plastik

05.06.2023 -

W 2022 roku Biedronka ograniczyła ilość plastiku pierwotnego w opakowaniach marek własnych wprowadzanych do obrotu niemal trzykrotnie w porównaniu do roku poprzedniego, zmieniając przy tym ponad 150 opakowań produktów marek własnych.

Biedronka ogranicza plastik

W liczbach bezwzględnych oznacza to mniej o 1290 ton pierwotnego plastiku niż w 2021 roku. Składa się na to wyeliminowanie 650 ton tworzywa sztucznego w zupełności, a także użycie 640 ton plastiku pochodzącego z ponownego przetworzenia zamiast pierwotnego.

Biedronka modyfikuje materiały opakowań, ale także współpracuje i szkoli dostawców z zasad ekoprojektowania. Sieć prowadzi webinary dotyczące polityki opakowaniowej sieci i opracowała poświęcony temu zagadnieniu podręcznik. W tegorocznym wydarzeniu, w kwietniu 2023 roku udział w szkoleniach wzięło ponad 1000 przedstawicieli firm, które współpracują z Biedronką.

Sieć nie tylko od 2020 roku umieszcza piktogramy na produktach marek własnych, które wskazują konkretnie do pojemnika z jaką frakcją na odpady wyrzucić zużyte opakowanie, ale także wspiera rozwój nowoczesnych technologii, które pomagają klientom w dbaniu o środowisko.

Biedronka: Aplikacja Sorteusz

Sorteusz to aplikacja, która ułatwia skuteczne segregowanie odpadów. Po zeskanowaniu kodu kreskowego z produktu lub ręcznym wpisaniu frazy, Sorteusz wraca z informacją, co z danym odpadem lub opakowaniem należy zrobić.

Oprócz tej głównej funkcjonalności można w niej znaleźć także kalendarz, w którym aplikacja przypomni o dacie odbioru konkretnej frakcji odpadów, adresy najbliższych PSZOKów, czy materiały edukacyjne wyjaśniające popularne wciąż błędy w postępowaniu z odpadami.

(05.06.2023 za portalspozywczy.pl)

 


Współpraca