Biedronka usuwa ze swoich produktów cukier, tłuszcz i sól
27.03.2023 -
Biedronka konsekwentnie promuje wśród Polaków dobre nawyki żywieniowe m.in. poprzez „odchudzanie” swoich produktów ze składników, których nadmierna konsumpcja niesie za sobą niekorzystne skutki zdrowotne. Tylko w ub.r. dzięki temu na rynek nie wprowadzono około 450 ton cukrów, tłuszczów i soli.
Biedronka eliminuje cukier, sól i tłuszcz
Sieć podsumowała statystyki w tym zakresie za 2022 rok. W ciągu 12 miesięcy eksperci Biedronki czuwający nad jakością asortymentu marki własnej poprawili profil odżywczy dziesiątek produktów, zapobiegając tym samym wprowadzeniu na rynek ponad 181 ton tłuszczu, ponad 45 ton soli i ponad 221 ton cukrów. Ogółem od chwili uruchomienia programu reformulacji dziewięć lat temu, dzięki działaniom sieci, na rynek, czyli w praktyce na talerze Polaków, nie trafiło niemal 5,5 tys. ton cukru, ponad 2,1 tys. ton tłuszczu oraz niemal 300 ton soli.
Według Światowej Organizacji Zdrowia nadwaga i otyłość dotyczy 32% dzieci w Polsce w wieku 7-9 lat, co daje nam niechlubne 8. miejsce w Europie. Jeżeli aktualne trendy zostaną utrzymane, w 2035 roku jedna na cztery osoby na świecie będzie miała nadwagę lub otyłość. Wskaźnik otyłości wśród dzieci rośnie nawet szybciej i szacuje się, że podwoi się do 2035 roku. Choć nasza strategia zrównoważonego rozwoju obejmuje odpowiedzialność za cały łańcuch związany z życiem produktu, to poprawa profilu odżywczego, edukacja żywieniowa i promowanie zdrowego stylu życia jest jednym z jego głównych filarów.– mówi Katarzyna Zgieb, starszy menedżer ds. żywienia i rozwoju jakości w sieci Biedronka
Z jakich produktów usunięto sól, cukier i tłuszcz?
W 2022 r. do listy odchudzonych produktów dodano m.in.: pyzy i krokiety z mięsem, pierogi ruskie oraz kopytka (ograniczenie soli i tłuszczu), sos czosnkowy Madero i wybrane keczupy (ograniczenie soli i cukru), wybrane serki homogenizowane Tutti (ograniczenie cukru), musli z owocami i orzechami (ograniczenie cukru), wybrane warzywa marynowane (ograniczenie soli).
W wybranych produktach śniadaniowych, poza obniżeniem zawartości cukrów, zwiększono również ilość błonnika.
Promowanie właściwych nawyków żywieniowych i poprawa wartości odżywczej produktów marki własnej jest filarem Polityki Żywieniowej sieci i jest konsekwentnie realizowana od 2014 roku. Efektem wspólnej pracy z partnerami handlowymi jest ponad 300 produktów, w których przy zachowaniu walorów smakowych, zredukowana została ilość cukrów, tłuszczu i soli czy też wzrosła ilość błonnika.
Sieć Biedronka zdaje sobie sprawę, że wywiera ogromny wpływ na otoczenie i klientów, a jest ich ponad 4 mln dziennie, poprzez rodzaj i skalę działalności. Stąd konsekwentne i usilne starania sieci o wysoką jakość i optymalny profil odżywczy produktów marki własnej.
Biedronka głównym partnerem Olimpiady Zdrowia PCK
Warto przypomnieć, że w marcu br. rozpoczęła się 30. jubileuszowa Olimpiada Zdrowia PCK z Biedronką. Sieć została partnerem głównym tej edycji. Młodzież, po raz kolejny, weźmie udział w wyjątkowym konkursie, dotyczącym promowania zdrowego stylu życia i ekologii. W trakcie Olimpiady uczniowie będą organizować wydarzenia związane z promowaniem postaw prozdrowotnych w swoich lokalnych społecznościach. Laureat otrzyma indeks na jeden z uniwersytetów, który objął Olimpiadę honorowym patronatem. Olimpiada Zdrowia PCK to konkurs przeznaczony dla uczniów klas 6 – 8 szkół podstawowych oraz uczniów szkół średnich. Konkurs składa się z czterech etapów – szkolnego, rejonowego (powiatowego), okręgowego (wojewódzkiego) i finału.
Na każdym etapie Olimpiady uczestnicy rozwiązują test wiedzy obejmujący zagadnienia związane z promocją zdrowia, zdrowym stylem życia, zdrowym żywieniem, promowaniem aktywności fizycznej, ekologii, a także przeciwdziałaniem marnowaniu żywności i surowców. Każdego roku w Olimpiadzie bierze udział około 40 tys. osób.
(27.03.2023 za portalspozywczy.pl)