Biedronka wprowadza nowe oznaczenia na opakowaniach produktów

12.01.2021 -

Sieć Biedronka wprowadza piktogramy segregacji na opakowaniach produktów swoich marek własnych. Opakowania są opatrzone odpowiednim oznaczeniem, informującym o kolorze pojemnika na odpady, do którego powinny trafić ich poszczególne elementy.

Proces umieszczania kolorowych piktogramów na opakowaniach produktów marek własnych Biedronki rozpoczął się już w maju 2020 r. – od opakowania Chipsów marki TOP. Od lipca zeszłego roku przygotowano ponad 600 projektów dla produktów marek własnych różnych kategorii, posiadających takie oznaczenia. Dzięki piktogramom, klienci sieci mogą z łatwością sprawdzić, do którego pojemnika powinno trafić opakowanie. Co więcej, gdy poszczególne jego części składają się z różnych materiałów, konsumenci znajdą na opakowaniu więcej niż jedno oznaczenie, wskazujące, w którym pojemniku je umieścić.

- Poprzez umieszczenie piktogramów na ich opakowaniach wspieramy edukację społeczeństwa w zakresie segregacji odpadów opakowaniowych. Mamy nadzieję, że w ten sposób przyczynimy się do ochrony środowiska, ograniczenia wykorzystania zasobów naturalnych i paliw, oszczędzenia energii oraz zmniejszenia ilości odpadów trafiających na składowiska - mówi Sylwia Krzyżycka, dyrektor ochrony środowiska w sieci Biedronka.

- Odpowiednia gospodarka odpadami zaczyna się od konsumentów. Dlatego wprowadzenie przez Biedronkę piktogramów segregacji na produktach marek własnych to inicjatywa realnie kształtująca ekologiczne postawy wśród klientów sieci - dodaje Michał Mikołajczyk, prokurent Rekopol Organizacja Odzysku Opakowań S.A.

(12.01.2021 za portalspozywczy.pl)


Współpraca