Biedronka znów pod lupą UOKiK. O co chodzi tym razem?

08.07.2023 -

Biedronka znów znalazła się pod lupą UOKiK. Urząd wyjaśnia, czy zgodna z prawem jest sytuacja, w której klienci otrzymują zamiast gotówki vouchery także w przypadku błędnie naliczonej przez kasjera ilości zakupionego towaru.

Biedronka zmieniła regulamin zwrotów

W połowie marca w sklepach sieci Biedronka wprowadzony został nowy regulamin określający zwroty i reklamacje. Najważniejszą zmianą była forma zwrotu środków - zamiast gotówki lub przelewów na kartę są to vouchery.

Wartość voucherów będzie równa kwocie za zwracany towar. Voucher będzie ważny przez 120 dni.

Zwrotów i reklamacji będzie można dokonać w sklepie, w którym towar został zakupiony, w terminie 30 dni od daty zakupy. Konieczne jest posiadanie oryginału dowodu zakupu, czyli paragonu.

Biedronka. Voucher także za błąd kasjera?

W internecie pojawiały się relacje klientów Biedronki, którzy zauważyli, że vouchery otrzymują nie tylko klienci, którzy zwracają towar, ale także w innych przypadkach, np. gdy cena na rachunku jest wyższa niż na półce albo w przypadku błędu kasjera na niekorzyść klienta.

Wirtualne Media opisują przypadek klientki, której omyłkowo naliczono na rachunku 12 butelek oliwy greckiej podczas gdy w rzeczywistości kupiła tylko jedną. Nienależną sumę (ponad 200 zł) zwrócono zaskoczonej kobiecie w formie vouchera do wykorzystania na kolejne zakupy w Biedronce.

Biedronka tłumaczy zamieszanie ws. voucherów

Biuro prasowe sieci stoi na stanowisku, że sprzedawca w sytuacji popełnienia błędu przy naliczaniu sztuk powinien dokonać zwrotu pieniędzy przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, chyba że klient wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami - czytamy w serwisie.

Sprawie już przygląda się UOKiK. Urząd nie ma wątpliwości: jeśli to sklep źle naliczył cenę, konsument powinien otrzymać zwrot nadpłaconych pieniędzy. UOKiK wszczął w tej sprawie postępowanie wyjaśniające.

UOKiK znów ma oko na Biedronkę

Biedronka nie ma łatwego życia z UOKiK. Jak informowaliśmy w czerwcu, Sąd Apelacyjny oddalił apelację właściciela Biedronki, spółki Jeronimo Martins Polska, w sprawie decyzji UOKiK dotyczące nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci. Utrzymał karę dla spółki w wysokości 115 mln zł.

Sprawa dotyczyła nieprawidłowego uwidaczniania cen w sklepach sieci Biedronka.

(08.07.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca