Breakthrough Innovation Report Poland 2022. Serki wiejskie Almette numerem jeden w kategorii „nabiał”!

Breakthrough Innovation Report Poland to coroczne zestawienie najlepszych innowacji FMCG wytypowanych przez NielsenIQ. Główny cel raportu pozostaje niezmienny – autorom zależy przede wszystkim na wyróżnieniu i docenieniu najlepszych innowatorów na polskim rynku. Wśród wyróżnionych za rok 2022 nie zabrakło marki Almette, której serek wiejski, dostępny w trzech unikalnych wariantach, został numerem jeden w kategorii „nabiał”.

Ranking najlepszych innowacji w Polsce jest niezależnym przedsięwzięciem firmy NielsenIQ Polska. Uczestnictwo w nim jest bezpłatne i żaden z nagrodzonych producentów nie miał wpływu na jego kształt. Wyboru najlepszych nowości dokonano w oparciu o dwa równoważne kryteria: wartości sprzedaży innowacji wprowadzonych na rynek i oceny konsumenckiej najlepiej sprzedających się nowych produktów pod kątem unikalności i relewantności w badaniu BASES Quick Screen. Na wysoką ocenę składały się m.in. dobra analiza potrzeb rynku przez producenta, atrakcyjność propozycji z punktu widzenia konsumenta, a także innowacyjność opakowania czy odpowiednio przygotowany plan marketingowy. Numerem jeden w kategorii „nabiał” został Almette serek wiejski dostępny w trzech wersjach: z naturalnym skyrem, z delikatnym serem ricotta oraz z twarożkiem kremowym.

– Bardzo tradycyjny rynek serków wiejskich stanowił duże wyzwanie dla nowoczesnej marki, jaką jest Almette. Inspiracja w znalezieniu unikalnej drogi dla rozwoju na nowym rynku przyszła ze strony konsumentów, podkreślających z jednej strony, że lubią tego typu produkty, ale jednocześnie uznają je za nudne. Dlatego postawiliśmy na trzy warianty, a każdy z nich oferuje odmienne walory smakowe, ale także różną gęstość i konsystencję. Sam kształt kubka został zaś zaprojektowany w taki sposób, aby wygoda szła w parze z designem. Nowoczesny design z finezyjną falką podkreśla przyjemność jedzenia, a odmienna kolorystyka ułatwia zapamiętanie preferowanego wariantu mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska.

Całość procesu innowacyjnego, od tworzenia konceptu produktu po badania jego jakości już po rynkowej premierze, była wspierana przez testy i badania konsumenckie pozwalające stworzyć jak najbardziej atrakcyjną ofertę. Wprowadzeniu trzech nowości Almette towarzyszyło, poza działaniami w punktach sprzedaży, szerokie wsparcie marketingowe obejmujące TV, digital, social media, czy współpracę z influencerami. – Nasz koncept komunikacyjny podkreślał połączenie nowoczesności z tradycją i prostoty z przyjemnością, dlatego zdecydowaliśmy się na współpracę z Cleo – nowoczesną artystką neofolkową, łączącą tradycję folkloru z nowoczesnym brzmieniem. Hasło przewodnie: „Gdy przyjemność chodzi Ci po głowie” dodatkowo zachęcało do spróbowania nowych produktów – dodaje Wyrzykiewicz.

(Informacja Hochland Polska)


Współpraca