CHEP jest oficjalnym partnerem LEAD Network w Polsce i w Europie

LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), organizacja której celem jest promowanie idei różnorodności i integracji (diversity and inclusion) w branży retail i FMCG, rozpoczyna swoją działalność w Polsce. Firma CHEP, jako globalny partner organizacji od wielu lat, aktywnie wspiera wartości reprezentowane przez LEAD Network.

Rozpoczęcie działalności LEAD Network w Polsce zostało uroczyście zainaugurowane 9 grudnia podczas webinaru pod tytułem "Czy różnimy się w rozumieniu różnorodności? Wspólne definiowanie diversity and inclusion w Polsce". Dawkę motywacji i inspiracji do działania dostarczyła słuchaczom Zofia Dzik – innowatorka, przedsiębiorca społeczny, inwestorka i fundatorka Instytutu Humanites, a Małgorzata Cichecka, przewodnicząca LEAD Network w Polsce, opowiedziała o planach rozwoju polskiego oddziału organizacji. Podczas webinaru odbył się również panel dyskusyjny z udziałem przedstawicieli firm – partnerów LEAD Network, którzy rozmawiali o tym, co dla nich i dla ich biznesu oznacza idea diversity and inclusion i jakie wnosi realne korzyści dla biznesu. Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie, opowiedziała o tym jak CHEP wdraża ideę różnorodności i integracji w życie organizacji na co dzień.

– Temat diversity and inclusion staje się coraz ważniejszy w Polsce, szczególnie w branży FMCG. Uważam, że jest nadal potencjał do rozwoju w tym zakresie zarówno dla indywidualnych osób, jak i organizacji. LEAD Network daje możliwość czerpania z innych rynków, budowania sieci kontaktów biznesowych aby te tematy poruszać i rozwijać. Najbliższy rok to dla nas budowanie świadomości naszego istnienia, zachęcenie jak największej liczby osób i organizacji do dołączenia do nas, ale również inspirowanie poprzez różnego rodzaju spotkania – mówi Małgorzata Cichecka, przewodnicząca LEAD Network w Polsce i Intelligent Analytics Director Poland w NielsenIQ.

Różnorodność w biznesie daje napęd do innowacji i kreatywności oraz przynosi wymierne rezultaty w postaci lepszych wyników finansowych. Zespoły zróżnicowane pod względem płci odzwierciedlają portfolio swoich klientów i konsumentów, a co za tym idzie są w stanie lepiej zrozumieć ich potrzeby i motywacje. Ponadto, wnoszą do organizacji pełny wachlarz kompetencji i umiejętności, dzięki którym zwiększa się efektywność całej firmy. Działając zgodnie z ideą diversity and inclusion, partnerzy LEAD Network chcą przyciągać najlepsze talenty, a następnie koncentrować się na stworzeniu dla nich optymalnych warunków do rozwoju. Różnorodność w biznesie to także lepsze relacje wewnątrz zespołu i całej organizacji – dzięki jasno sprecyzowanym zasadom i wartościom, które są wspólne dla wszystkich pracowników.

CHEP i LEAD Network łączy wspólny cel, jakim jest kreowanie przyszłości opartej na integracji i równości płci na wszystkich poziomach zatrudnienia. Dążenie do stworzenia jak najbardziej otwartej i różnorodnej organizacji jest częścią globalnej strategii CHEP. Opiera się ona na 4 filarach – pierwszym z nich jest dążenie do autentyczności, czyli dbałości o to, by pracownicy mogli w pełni czuć się sobą w pracy. Drugi filar opiera się na założeniu, że diversity and inclusion jako DNA organizacji, jest integralną częścią każdego stanowiska i wszystkich działań biznesowych. Kolejne dwa filary mówią o otwartości na różne opinie oraz o spójności, czyli zrozumieniu wartości jaką wnoszą różnorodność i integracja na wszystkich poziomach organizacji i we wszystkich lokalizacjach.

CHEP co roku mierzy swoje postępy w dążeniu do stania się jeszcze bardziej różnorodną i otwartą organizacją oraz stawia sobie cele na przyszłość. W ramach nowej globalnej strategii zrównoważonego rozwoju, której celem jest wywarcie pozytywnego wpływu na planetę, biznes i społeczności, firma zobowiązała się do bycia „workplace positive” do 2025 r. Jeśli chodzi o płeć, oznacza to, że co najmniej 40% kobiet będzie zajmowało wyższe stanowiska menadżerskie, co pozwoli podwoić liczbę kobiet w biurze (obecnie globalnie 35,3% stanowisk menadżerskich zajmują kobiety). W Polsce CHEP zatrudnia 140 pracowników, z czego 61% to kobiety. Co istotne, proporcje płci na stanowiskach menedżerskich są bliskie równowagi – panie stanowią 46%.

– Różnorodność w CHEP nie jest pustym hasłem, a cechą charakterystyczną firmy i jej siłą. Nasza grupa działa w prawie 60 różnych krajach na całym świecie, i jest to naturalne że przy tak zdywersyfikowanym spektrum narodowości i kultur, każdy z nas wnosi coś unikalnego do biznesu. Diversity and Inclusion dla mnie osobiście to budowanie środowiska, umożliwiającego każdemu z nas, niezależnie od płci, wieku, wykształcenia, wiary, czy jakichkolwiek innych czynników, prawa do rozwoju, prawa do wypowiedzi, prawa do bycia sobą. Budowanie organizacji opartej o różnorodność to budowanie kultury szacunku do innych ludzi i prawa bycia szanowanym. To słuchanie innych. To także budowanie naszej przyszłości o zrównoważonym rozwoju. Budowanie pasji i dzielenie się tą pasją z innymi, dla dobra każdego z nas indywidualnie jak i dla dobra całej organizacji, wyrażającej się w zwiększaniu jej innowacyjności i konkurencyjności – mówi Izabella Maczkowska-Ciborowska, Dyrektor Generalny CHEP na Polskę i kraje bałtyckie. – Decyzja o wspieraniu LEAD Network w Polsce jest dla nas czymś naturalnym, ponieważ promowanie różnorodności i inkluzywności jest częścią naszej misji. Wierzymy, że współdziałając w ramach LEAD zainicjujemy dyskusję o wyzwaniach, jakie wciąż stoją przed polskim biznesem w tym zakresie. Zgodnie z mottem LEAD Network – „doing, not trying” – będziemy aktywnie wspierać naszych partnerów biznesowych w działaniach na rzecz zwiększenia różnorodności w ich strukturach organizacyjnych – dodaje Izabella Maczkowska – Ciborowska.

Uczestnikami panelu dyskusyjnego podczas pierwszego w Polsce webinaru LEAD Network było zróżnicowane grono liderów branży FMCG: Izabella Maczkowska – Ciborowska, Dyrektor Generalny na Polskę i kraje bałtyckie, CHEP; Anna Daszczyńska, HR OMD Director Central Europe, PEPSICO; Sławomir Szymankiewicz, General Manager Poland, GSK oraz Wojciech Moliński, VP HR Kompania Piwowarska, ASAHI.

CHEP pomaga przemieszczać więcej towarów do większej liczby odbiorców niż jakakolwiek inna firma na świecie. Nasze palety, skrzynie lub pojemniki tworzą niewidoczny kręgosłup globalnego łańcucha dostaw, a uczestniczą w nim największe światowe marki, którym firma CHEP pomaga transportować w sposób wydajny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionier gospodarki współdzielenia, firma CHEP stworzyła jedną z najbardziej zrównoważonych organizacji logistycznych, promując model poolingu zasobów oparty na wielokrotnym użytkowaniu i współdzieleniu nośników. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybkozbywalnych (np. produkty spożywcze, środki higieny osobistej), świeżych produktów, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. Firma zatrudnia ponad 11 300 osób i wykorzystuje potencjał zbiorowej wiedzy w oparciu o różnorodność, integrację i pracę zespołową. CHEP posiada około 330 mln palet, skrzynek i pojemników w sieci ponad 750 centrów serwisowych, które obsługują ponad 23 500 klientów, w tym marki, takie jak jak Procter & Gamble, Sysco i Nestlé. CHEP jest częścią Brambles Group i działa w około 60 krajach, dysponując największymi oddziałami w Ameryce Północnej i Europie Zachodniej. Więcej informacji o firmie CHEP można znaleźć w witrynie www.chep.com. Więcej informacji o Brambles Group można znaleźć w witrynie www.brambles.com. CHEP w Polsce istnieje od 20 lat, a z jego systemu korzysta ponad 900 przedsiębiorstw, w tym zarówno firmy polskie, jak i koncerny międzynarodowe. Aktualnie CHEP Polska wydaje rocznie ponad 30 milionów palet swoim klientom oraz odbiera palety z ponad 10 000 punktów dystrybucyjnych. Palety podlegają inspekcji i naprawie w siedmiu centrach serwisowych Kampinos, Radom, Świętochłowice, Środa Wielkopolska, Bydgoszcz, Niewiadów, Wrocław.

(Informacja prasowa CHEP)


Współpraca