CHEP otrzymał nagrodę Top Employer Europe 2022
Spółki CHEP w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Belgii, Francji i Włoszech otrzymały wyróżnienie ze względu na doskonałe warunki pracy i praktyki HR
CHEP, firma specjalizująca się w obsłudze łańcucha dostaw, w uznaniu znakomitych warunków pracy dla zatrudnionych otrzymała po raz piąty z rzędu certyfikat „Top Employer Europe”. Proces certyfikacji został przeprowadzony przez Top Employers Institute (TEI), globalną instytucję promującą najlepsze praktyki z zakresu organizacji pracy. Akredytacja objęła spółki w Wielkiej Brytanii, Irlandii, Hiszpanii, Niemczech, Polsce, Belgii, Francji i Włoszech.
David Plink, dyrektor generalny Top Employers Institute, komentuje: – W odniesieniu do tego roku, który – podobnie jak poprzedni – zmusił przedsiębiorstwa na całym świecie do wdrożenia bezprecedensowych zmian w funkcjonowaniu, z satysfakcją odnotowaliśmy, że dla firmy CHEP priorytetem nadal jest utrzymywanie doskonałych praktyk dotyczących zarządzania zasobami ludzkimi. W minionym roku firma CHEP mierzyła się z wieloma wyzwaniami, jednocześnie dbając o dobrostan swojego personelu. Z uwagi na niełatwą sytuację w globalnej gospodarce, przyznawanie tegorocznych certyfikacji Top Employers w Europie jest dla nas szczególnym wydarzeniem.
Program Top Employers Institute certyfikuje organizacje na podstawie wyników ankiety dotyczącej najlepszych praktyk HR. Ankieta obejmuje sześć domen HR składających się z 20 tematów takich jak Strategia względem pracowników, Środowisko pracy, Pozyskiwanie talentów, Szkolenie, Zdrowie czy Różnorodność i integracja. Organizacja TEI uwzględnia wyłącznie te firmy, które spełniają najwyższe standardy doskonałości w kwestii warunków pracowniczych.
Warunki pracy w firmie CHEP i praktyki stosowane przez jej dział HR należą do segmentu „Workplace Postive” w ramach przyjętych przez nią Celów Zrównoważonego Rozwoju 2025. Specjalny nacisk położono na kwestie integracji i różnorodności (ang. Inclusion & Diversity, I&D). – Pozytywne miejsce pracy oznacza środowisko pracy, które oferuje pracownikom satysfakcjonujące zajęcie pozytywnie oddziałujące na społeczeństwo – podkreśla Piers Hollier, Vice President, Human Resources, CHEP Europe. – Dobrze zarządzany, bezpieczny, zróżnicowany i zaangażowany personel ma bezpośrednie przełożenie na poziom zadowolenia klientów, a także korzystnie wpływa na wyniki finansowe oraz na przyciąganie i zatrzymywanie talentów. Wierzymy, że autentycznie inkluzywne środowisko jest paliwem dla innowacji, wzrostu i elastyczności działania.
W 2021 roku 36% spośród wszystkich pracowników firmy CHEP na stanowiskach kierowniczych w Europie stanowiły kobiety. Globalnie ten wskaźnik wyniósł 32%. Firma przyjęła zobowiązanie, aby co najmniej 40% stanowisk menadżerskich sprawowały kobiety, a ponadto zaplanowano podwojenie liczby kobiet w zakładach firmy do 2025 r. Kolejnym istotnym celem jest dołączenie do grupy 20% najbardziej inkluzywnych firm. CHEP jest nadal aktywnym członkiem LEAD, organizacji zaangażowanej w budowanie większej równowagi płci w branżach handlu detalicznego, FMCG i łańcucha dostaw.
Oprócz certyfikacji w Europie, firma CHEP uzyskała również akredytację Top Employer w Afryce oraz Ameryce Środkowej – łącznie certyfikacja objęła 21 krajów na świecie.
Informacje o Top Employers Institute
Top Employers Institute to globalny ekspert w weryfikacji i akredytacji praktyk dotyczących personelu. Pomagamy w szybszym wdrażaniu tych praktyk, aby środowisko pracy było jeszcze bardziej przyjazne. Za pośrednictwem programu certyfikacji Top Employers uczestniczące w nim przedsiębiorstwa mogą uzyskać zatwierdzenie, certyfikację i uznanie jako preferowany pracodawca. Organizację Top Employers Institute założono 30 lat temu. Od tego czasu certyfikowała ponad 1600 organizacji ze 120 krajów/regionów. Przedsiębiorstwa z certyfikatem Top Employers mają pozytywny wpływ na życie ponad 7 milionów pracowników z całego świata.
Informacje o firmie CHEP
CHEP w ramach Grupy Brambles dociera do większej liczby odbiorców z większą liczbą towarów w więcej miejsc niż jakakolwiek inna organizacja na świecie. 330 milionów naszych palet, skrzyń i kontenerów znajduje się w ciągłym ruchu, tworząc niewidzialny rdzeń globalnego łańcucha dostaw. Ciesząc się zaufaniem największych światowych marek, pomagamy w przewozie towarów w sposób bardziej efektywny, zrównoważony i bezpieczny. Jako pionierzy modelu ‘sharing economy’ CHEP stworzył jedno z największych światowych przedsięwzięć logistycznych, bazując na zasadach współdzielenia i wtórnego użytkowania swych nośników-tzw. model „poolingu”. CHEP działa głównie w segmencie produktów szybkozbywalnych (np. produkty spożywcze, AGD i środki higieny osobistej), artykułów świeżych, napojów, a także w branży detalicznej i przemysłowej. Grupa zatrudnia około 12 000 pracowników i dysponuje pulą około 345 milionów palet i pojemników dostępnych w sieci składającej się z ponad 750 centrów serwisowych. Brambles ma swoje siedziby w ponad 60 krajach na świecie.
(Informacja prasowa CHEP)