Coca-Cola HBC Polska rozszerza ofertę - do portfolio dołącza włoska marka Caffè Vergnano
![Coca-Cola HBC Polska rozszerza ofertę - do portfolio dołącza włoska marka Caffè Vergnano](/images/artykuly/cache//aebabe971eddfe637d47435a2e9b6148.jpg)
16 maja 2023, z restauracji Boska! Praga w Warszawie odbyło się śniadanie prasowe poświęcone premierze nowej marki w portfolio Coca-Cola HBC. W spotkaniu udział wzięli eksperci marki Caffè Vergnano oraz przedstawiciele rodziny Vergnano.
Cały rynek kawy w Polsce wart jest około 7 mld złotych. Ponad połowa Polaków pije kawę poza domem i ten odsetek rośnie – na przestrzeni 3 lat o 12pp. Odpowiadając trendy rynkowe i realizując założenia strategii biznesowej 24/7, Coca-Cola HBC rozszerzyła udział tego produktu w swojej ofercie i nawiązała strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano – rodzinną marką z Włoch, z ponad 140-letnią tradycją.
Według badań Centrum Badawczo-Rozwojowego BioStat (2022) aż 65% Polaków wypija średnio od 1 do 2 filiżanek kawy dziennie. Polacy, poza tym, że kochają szczególnie ‘latte’ i ‘espresso’, stają coraz bardziej wymagającymi i dojrzałymi kawoszami, chętnie sięgającymi po wyroby premium.
– Zwyczaje i trendy konsumenckie napędzają rozwój naszego portfolio. Cały czas poszerzamy wachlarz marek, produktów i wariantów smakowych, by nie tylko zaspokajać potrzeby, ale także oczekiwania rynku. Podążając za naszą strategią 24/7, trzy lata temu wprowadziliśmy do naszej oferty kawę - to był strzał w dziesiątkę. Polska jest dziś najsilniejszym rynkiem w tej kategorii w całej grupie Coca-Cola HBC. Na tym nie poprzestajemy i robimy kolejny, ekscytujący krok – strategiczne partnerstwo z Caffè Vergnano – podkreśla Ruža Tomić Fontana, dyrektorka generalna Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie.
Widząc rosnące zainteresowanie polskiego konsumenta kawą premium, Coca-Cola HBC zapowiada rozwój tej kategorii. Wejście w dystrybucję produktów Caffè Vergnano w sektorze HoReCa to dopiero początek. W najbliższych miesiącach firma planuje rozszerzyć ofertę marki o rozwiązania dla biznesu (np. do biur), a dalej także o artykuły z segmentu kaw do domu. Rozwojowi portfolio towarzyszyć będą działania wspierające budowanie świadomości i rozpoznawalności marki.
– Cieszę się, że Caffè Vergnano stało się częścią portfolio Coca-Cola HBC w Polsce – rynku z ogromnym potencjałem na mapie biznesu kawy. Jestem przekonana, że dzięki wsparciu tak silnego zespołu, osiągniemy świetne wyniki. Bardzo dziękuję za zaangażowanie i pracę włożoną już w rozwój naszej marki. Tak ważne kroki biznesowe jak ten mają dla mnie i naszej rodziny ogromne znaczenie – mówi Carolina Vergnano, prezeska Caffè Vergnano.
Marka z tradycjami
Włoski styl, rodzinna tradycja, zrównoważone podejście do biznesu, wyjątkowy smak i wysoka jakość to atrybuty Caffè Vergnano, która już od ponad 140 lat cieszy swoim smakiem mieszkańców Półwyspu Apenińskiego. Historia marki sięga 1882 roku, kiedy to jej twórca – Domenico Vergnano, otworzył pierwszy, butikowy sklepik z kawą.
Tradycje związane z marką i specjalna receptura kawy przekazywane są z pokolenia na pokolenie. Wyróżnikiem Caffè Vergnano jest jej jakość powstała w procesie powolnego, starannego sposobu palenia wyselekcjonowanych ziaren. Oferta w Polsce składa się z ponad 10 propozycji kaw premium od 100% arabiki po jej mieszanki z robustą. Znajdują się w niej ekskluzywne kompozycje z najlepszych odmian kawy na świecie - Linia 1882 oraz produkty linii Classic: od owocowych Mille i Espresso Dolce '900 do pełnych smaku Espresso Crema '800, poprzez kawy o intensywnym aromacie i kremowej konsystencji: Espresso Ricco '700, Espresso Classico '600, aż po delikatniejszy smak bezkofeinowego wariantu Decaffeinated.
O firmach systemu COCA-COLA
System firm Coca-Cola w Polsce składa się z dwóch spółek: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o. oraz Coca-Cola HBC Polska Sp. Z o.o. Coca-Cola Poland Services jest spółką zależną The Coca-Cola Company, właściciela wiodących marek napojów bezalkoholowych, obecnych w ponad 200 krajach świata. Coca-Cola HBC Polska to oddział Coca-Cola Hellenic Bottling Company, będącej pod względem sprzedaży drugim na świecie rozlewcą napojów The Coca-Cola Company, docierającym do 700 milionów konsumentów. Wśród marek obecnie dostępnych w kraju figurują: napoje gazowane Coca-Cola, Coca-Cola Zero, Fanta, Sprite, Kinley Tonic, soki, nektary i napoje owocowe Cappy, wody mineralne Kropla Beskidu i Kropla Delice, napoje energetyzujące Burn, Monster Energy i Predator oraz herbaty mrożone Fuzetea. Od lutego 2020 r. w ofercie dystrybucyjnej Coca-Cola HBC Polska znajdują się również marka Costa Coffee wraz z portfolio “at home” oraz “away from home”, a także wyroby alkoholowe: wódka Potocki, wódki Nemiroff Original, Nemiroff Delicat, Nemiroff Citron, Nemiroff Pear, Nemiroff De Luxe, Nemiroff De Luxe Honey Pepper, Nemiroff De Luxe Rested in Barell, Nemiroff De Luxe Bold Orange, Nemiroff De Luxe Burn Pear, Nemiroff De Luxe Wild Cranberry oraz produkty Campari: Cinzano Prosseco, Cinzano Asti, Cinzano Pinot Chardonay, Cinzano Pro Sprits, Cinzano Dry Edition, Cinzano Rose Sweet, Cinzano Vermuth Rosso, Cinzano Vermuth Bianco i Cinzano Vermuth Extra Dry, gin Bulldog, gin Bickens, tequila Espolon Reposado oraz Blanco oraz likiery Frangelico i Grand Manier Cord, a także marki piwne: Corona Extra, Corona Cero, Bud, Franziskaner, Beck’s, Stella Artois, Hoegaarden oraz Leffe.
Firmy z systemu Coca-Cola są liderem na polskim rynku napojów bezalkoholowych oraz zatrudniają łącznie prawie 1800 osób. W ostatniej dekadzie firmy zainwestowały w Polsce ponad 1,3 mld zł. Większość produktów Coca-Cola dostępnych na polskim rynku produkowanych jest w polskich fabrykach, zaś 77 groszy z każdej złotówki wydanej na napoje Coca-Cola w Polsce zostaje w kraju.