Covid-19 zmienia strategię firmy Danone

19.10.2020 -

Aby dostosować się do nowej covidowej rzeczywistości i powrócić na ścieżkę wzrostu, Danone zrestrukturyzuje swoją organizację i zrezygnuje z niektórych działań. Firma uważa, że alternatywne produkty mleczarskie pochodzenia roślinnego są przyszłościowym kierunkiem.

Danone odczuwa skutki kryzysu związanego z koronowirusem: w trzecim kwartale przychody spadły o 2,5%, do 5,8 miliarda euro. - To efekt obostrzeń, kosztów związanych z przestrzeganiem reżimu sanitarnego oraz niepewności konsumentów - mówi CEO Emmanuel Faber. Danone chce jak najszybciej powrócić do tempa wzrostu od 3 do 5%, dlatego zapowiada podjęcie działań strukturalnych.

Koncern chce dokładnie ocenić swoją działaność: Danone analizuje opcje strategiczne dla swojego oddziału w Argentynie oraz dla linii Vega, amerykańskiej marki warzywnych napojów białkowych. Firma może również przejrzeć inne aktywa. Niedawno grupa sprzedała resztę swoich udziałów w japońskiej marce probiotycznej Yakult.

Zdaniem Fabera, przebudowy wymaga również organizacja wewnętrzna. Szef koncernu mianuje dwóch dyrektorów generalnych „makroregionalnych” do kierowania działaniami międzynarodowymi i północnoamerykańskimi: muszą oni przenieść lokalne realizacje na wyższy poziom i szukać synergii między kategoriami. Pojawi się również nowy dyrektor operacyjny, który zintegruje ważne strategicznie funkcje, od badań i rozwoju, poprzez zamówienia, po operacje i jakość.

Danone ucierpiał także z powodu spadku sprzedaży w kanale horeca. Z drugiej strony handel elektroniczny wzrósł o 40%. Podstawowe produkty mleczne radziły sobie dobrze, a alternatywne produkty mleczne pochodzenia roślinnego rosną nawet w tempie dwucyfrowym. W Europie firmie Danone udało się zdobyć udział w rynku dzięki takim markom, jak: Actimel, Danette i Alpro.

(19.10.2020 za dlahandlu.pl)


Współpraca