Danone przejmuje polską firmę z segmentu żywienia specjalistycznego

12.04.2023 -

Francuska grupa spożywcza Danone kupiła polską firmę Promedica specjalizującą się w usługach opieki nad pacjentami w domu, która rozwija się na dochodowym rynku żywienia specjalistycznego ('Specialized Nutrition').

Danone kupuje spółkę Promedica. Co zyska?

Jak podaje Reuters powołując się na źródło zaznajomione z transakcją, przejęcie, którego warunki nie zostały ujawnione, zostało sfinalizowane 31 marca br. Przyniesie to większą skalę Danone w segmencie specjalistycznego żywienia w Polsce, kraju, w którym grupa ma już wiodącą pozycję - podało źródło.

Jak pisze agencja Reuters, pracownicy Promedica, rentownej firmy, której sprzedaż rośnie w tempie dwucyfrowym, będą podawać produkty Danone pacjentom wymagającym karmienia przez sondę.

Opieka domowa to rosnąca kategoria, ponieważ coraz więcej osób cierpiących na choroby przewlekłe może być leczonych w domu. Jest również postrzegana jako opłacalna alternatywa dla kosztownych pobytów w szpitalu.

Danone rozwija się w segmencie specjalistycznego żywienia

Danone zajmuje pierwsze miejsce w dziedzinie żywienia medycznego w Europie i czwarte na świecie.

Przejęcie następuje w momencie, gdy Danone, producent wysokiej klasy marek preparatów dla niemowląt, takich jak Aptamil, oraz marek Medical Nutrition, takich jak Nutricia, rozpoczął plan odrodzenia, który obejmuje inwestowanie w wartościowe marki i innowacje oraz pozbywanie się nierentownych aktywów.

Przy przychodach w 2022 roku w wysokości 8,32 miliarda euro dział Specialized Nutrition wygenerował 30% globalnych przychodów Danone.

Dynamika wzrostu sprzedaży dywizji na poziomie 10% w ubiegłym roku przewyższyła 7,8-proc. wzrost całej grupy. Jej marża zysku operacyjnego w wysokości 21,6% również przewyższyła marżę grupy wynoszącą 12,2%.

Wyniki finansowe Danone za 2022 rok

Globalna sprzedaż Danone w 2022 r. przekroczyła szacunki analityków, ale jest wzmocniona wzrostem cen produktów we wszystkich kategoriach.

Sprzedaż wzrosła o 7,8% w 2022 r. Analitycy spodziewali się wzrostu o 7,3%. Ceny wzrosły o 8,7%, a wolumeny spadły o 0,8%

Danone - obszary działalności

Spółki Danone zatrudniają ponad 100 tysięcy pracowników w 55 krajach. Produkty firmy można kupić w ponad 120 krajach, a do najpopularniejszych marek należą Activia, Aptamil oraz Jogurty Danone.

W Polsce Danone działa w 3 kluczowych dla grupy obszarach: produkty mleczne oraz pochodzenia roślinnego (DANONE), woda i napoje (Żywiec Zdrój), żywienie specjalistyczne, obejmujące żywność dla niemowląt i małych dzieci oraz żywność specjalnego przeznaczenia medycznego (Nutricia).

(12.04.2023 za portalspozywczy.pl)


Współpraca