Danone: Rynek nabiału na przełomie 2020 i 2021

19.01.2021 -

Znaczące zmiany w zachowaniu konsumentów oraz bieżące ich obserwowanie i dostosowywanie się do nowych przyzwyczajeń zakupowych – tak zapamiętamy w Danone 2020 rok. Wzrost wartościowy sprzedaży o prawie 4 proc., w porównaniu z zeszłym rokiem, dowodzi, że był to jednocześnie dobry rok dla kategorii produktów mlecznych - powiedziała serwisowi portalspożywczy.pl Agnieszka Brzozowska, kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

- Bardzo dobrze radziła sobie również kategoria produktów roślinnych z dwucyfrowym wzrostem rok do roku. Marka Alpro, która reprezentuje tą kategorię w naszym portfolio, notowała miesiąc w miesiąc wzrosty sprzedaży zdecydowanie powyżej wzrostu kategorii - dodaje.

Zauważa, że czynnikiem, który w największym stopniu wpłynął na zmianę zachowań konsumentów był COVID-19. Polacy stali się jeszcze bardziej wrażliwi na cenę. - Obserwujemy, iż rośnie potrzeba przemyślanych wizyt w sklepie spożywczym, które z kolei wpływają na zmianę roli poszczególnych kanałów sprzedaży. Dziś również zakupy w małych, osiedlowych sklepach są planowane – w mniejszym stopniu pozwalamy sobie na spontaniczne decyzje. Obserwujemy wzrost zainteresowania produktami w przystępnych cenach oraz tzw. wielopakami, które pozwalają robić zakupy rzadziej i taniej. Z drugiej strony rośnie kategoria produktów, która adresuje aspekt odpornościowy - mówi kierownik ds. rozwoju sprzedaży w Danone.

Nadal preferowanymi przez konsumentów produktami są te z prostym składem oraz tworzone z lokalnych surowców. Na te potrzeby konsumentów błyskawicznie zareagowaliśmy proponując nowości, które szybko spotkały się z ogromnym uznaniem konsumentów. Wprowadziliśmy na rynek 3 nowe smaki Activii w przystępnej cenie, jak również wygodny format w saszetce. Rozszerzyliśmy także ofertę produktów Gratka o nowe smaki. Na rynku pojawiły się nowe warianty Actimela, który zawiera 20 miliardów żywych kultur bakterii L. casei Danone oraz edycja limitowana na licencji Minionków adresowana do najmłodszych konsumentów. Na uwagę zasługuje również nasza nowość, Danio Prosty Skład, który produkowany jest w naszej fabryce w Bieruniu z mleka od polskich rolników.

- Przewidujemy, w pierwszym półroczu 2021 roku, kontynuację trendów, które obserwujemy obecnie. Nauczeni jednak dynamicznie zmieniającą się sytuacją z tego roku, w 2021 stawiamy przede wszystkim na bieżącą obserwację rynku oraz naszej sprzedaży, a także na elastyczność i szybkość reakcji. Niezmiennie planujemy zaskakiwać naszych konsumentów nowymi smakami i wariantami, które mogą stanowić element zbilansowanej diety i są po prostu smaczne - mówi Agnieszka Brzozowska.

(19.01.2021 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)


Współpraca