Duża sieć supermarketów sprawdza dostawców mleka i sięga po "drastyczne" środki
26.06.2023 -
Kaufland w Niemczech chce oferować od 2024 roku wyłącznie mleko krowie własnej marki z hodowli typu 2, 3 i 4 - jak niedawno ogłosiła sieć. To jednolity typ oznakowania hodowli wprowadzony przez sieć.
Kaufland dba o dobrostan krów
Jak podała sieć w oświadczeniu, krok ten jest spowodowany troską o dobrostan zwierząt.
Jak dodaje Kaufland, celem sieci jest umożliwienie konsumentom kupowania "produktów bardziej przyjaznych dla dobrostanu zwierząt".
Oznakowanie mleka poprzez sposób hodowli krów
W ubiegłym roku Kaufland zaczął stopniowo oznaczać swoje własne marki mleka spożywczego odpowiednimi poziomami chowu.
Hodowla typu 1: produkty oznaczone "poziomem 1" pochodzą z hodowli spełniającej minimalny standard prawny.
Hodowla typu 2: produkty z tą etykietą pochodzą od zwierząt, które były hodowane w sposób przekraczający normy prawne. Zwierzęta mają około 10% więcej miejsca w oborze niż wymagają tego przepisy.
Hodowla typu 3: produkty oznaczone tym poziomem pochodzą od zwierząt, które mają dostęp do terenów zewnętrznych. Poziom odpowiada zatem wytycznym stowarzyszenia rolniczego Neuland.
Typ zarządzania 4: produkty oznaczone tą etykietą spełniają wymagania europejskiego rozporządzenia ekologicznego. Jednak produkty, które nie są wytwarzane metodami ekologicznymi, mogą być również etykietowane w ten sposób, jeśli spełnione są odpowiednie minimalne wymagania.
Centra konsumenckie krytykują oznakowanie formy hodowli krów
Nawet jeśli krok ten obiecuje poprawę status quo: centra porad konsumenckich i organizacje zajmujące się dobrostanem zwierząt krytykują, że klienci mogą źle rozumieć oznakowanie form hodowli jako oznakowanie dobrostanu zwierząt. Ponadto system etykiet hodowlanych działa dokładnie odwrotnie niż etykietowanie jaj.
(26.06.2023 za portalspozywczy.pl/PAP)