Dyrektor Danone: Polacy jeszcze nie oszczędzają na żywności
21.06.2023 -
Serwis money.pl opublikował rozmowę z Markiem Sumiłą, managing director w Danone i Żywiec Zdrój, w której mówi jak wysoka inflacja wpłynęła na konsumentów oraz biznes.
W jego opinii w naszym kraju widocznie postępuje finansowa polaryzacja. Wskazuje również, że Danone był zaskoczony takim dużym wzrostem kosztów działalności jaki miał miejsce w ubiegłym, roku, a także problemów z łańcuchami dostaw.
Konieczna jest baczna obserwacja rynku i elastyczność firmy
Poziom inflacji zmusił Danone oraz Żywiec Zdrój do podniesienia cen produktów, jak i zmiany oferty. Dostrzega potrzebę bacznej obserwacji rynku, zachowań konsumentów oraz elastycznego dostosowywania się do nich.
Postępując cały czas tak samo, popełnialibyśmy te same błędy. Zmienność wywołuje u nas potrzebę nieustannej adaptacji, bycia gotowym do zmian w każdym momencie. I tak, w trudnych czasach zwiększyliśmy inwestycje w nasze marki. I to zarówno wydatki w badania i rozwój, czyli jeszcze lepsze formuły produktów, jak i inwestycje w media, a zatem wsparcia naszych marek. Podczas, gdy zazwyczaj producenci po prostu ograniczają koszty w trudnych czasach - mówi Marek Sumiła serwisowi money.pl
Polacy szukają zdrowych produktów
Dostrzega fakt, że konsumenci zaczynają oszczędzać na żywności, ale bardziej dotyczy to bywania w restauracjach, niż codziennych zakupów. Przytacza opublikowany w kwietniu raport Talerz przyszłości", według którego 56% respondentów uważa, że najważniejszym kryterium wpływającym na zmianę nawyków żywieniowych są właśnie walory zdrowotne produktów.
(21.06.2023 za portalspozywczy.pl)