Europejski sprzedawca Solarec dołącza do Global Dairy Trade

Global Dairy Trade (GDT) ma przyjemność ogłosić, że europejski sprzedawca Solarec dołącza do GDT, z potencjałem oferowania szeregu składników mlecznych, w tym masła, odtłuszczonego mleka w proszku (SMP), pełnego mleka w proszku (WMP) i mozzarelli (MOZZ).

Solarec, w 100% należący do 5 spółdzielni (Laiterie des Ardennes stanowi 90%), jest głównie producentem nabiału B2B z siedzibą w żyznych i zróżnicowanych belgijskich Ardenach. Solarec przetwarza 1,55 miliarda litrów mleka rocznie z dwóch zakładów produkcyjnych (Recogne i Baudour) na 110 000 ton mleka w proszku, 50 000 ton masła i 190 milionów litrów mleka UHT. Niedawno firma dodała do swojego asortymentu mozzarellę, z potencjalną roczną produkcją na poziomie 32 000 ton. Dostarczają produkty do ponad 80 krajów na wszystkich pięciu kontynentach.

Dyrektor zarządzający Solarec, Louis Ska, powiedział: – Dołączenie do GDT pozwala nam uzyskać wiarygodne ceny referencyjne dla naszych produktów na wydajnej i niezawodnej platformie. Zapewnia nam również dostęp do ogólnoświatowej puli aktywnych nabywców. To dobrze wpisuje się w nasz plan strategiczny i aspiracje naszych akcjonariuszy. Dyrektor sprzedaży Solarec, Geoffrey Paulus, powiedział: – Cieszymy się, że możemy współpracować z GDT, aby pomóc zaspokoić globalny popyt i zaufane standardy mleczarskie.

Dyrektor zarządzający Global Dairy Trade Europe, Shaun McCauley, powiedział, że jest zachwycony, że Solarec widzi potencjał w wykorzystaniu platformy GDT Events do rozszerzenia swojej działalności i uzyskania dostępu do nowych klientów na całym świecie. – Jesteśmy dumni, że możemy wspierać Solarec w jego rozwoju, aby sprostać przyszłości przemysłu mleczarskiego – powiedział.

– Solarec odniesie korzyści z ulepszeń platformy GDT zaprojektowanych w celu lepszego zaspokojenia potrzeb europejskich uczestników. Ulepszenia te przyniosą korzyści nie tylko firmie Solarec, ale także szerzej rozumianemu europejskiemu przemysłowi mleczarskiemu, ponieważ ułatwią większą przejrzystość cen szerokiej gamy podstawowych europejskich składników mlecznych, które będą oferowane na naszej wiodącej na świecie platformie odkrywania cen – powiedział McCauley.

– Nasze strategiczne partnerstwa akcjonariatu z EEX, NZX i Fonterra jeszcze bardziej wzmacniają naszą pozycję we wspieraniu rozwoju instrumentów zarządzania ryzykiem mleczarskim, ostatecznie z korzyścią dla całej Europy – powiedział.

(Informacja Global Dairy Trade)


Współpraca