Francuski gigant spożywczy podniósł ceny i zanotował najszybsze tempo wzrostu od dekady
27.04.2023 -
Danone, największy na świecie producent jogurtów, podniósł prognozę na 2023 rok po tym, jak udało mu się przerzucić zwiększone koszty na konsumentów poprzez wzrost cen, a wzrost sprzedaży w pierwszym kwartale był najwyższy od dekady.
Producent jogurtów, wód butelkowanych i mleka dla niemowląt potwierdził, że spodziewa się wzrostu sprzedaży w 2023 r. o 4–6%, podczas gdy wcześniej przewidywał wzrost o 3–5%
Danone - wzrost sprzedaży najwyższy od dekady
Sprzedaż wzrosła w pierwszym kwartale o 10,5% do 6,96 miliarda euro (7,68 miliarda USD), pokonując oczekiwania wzrostu o 7,3% w sporządzonym przez firmę konsensusie 18 analityków. Było to najszybsze kwartalne tempo wzrostu od dekady.
Wszystkie trzy segmenty Danone przyczyniły się do wzrostu, a żywienie specjalistyczne i wody były szczególnie silne.
Ceny żywności - kiedy osiągną szczyt?
Danone podniósł swoje ceny o 10,3% w ciągu kwartału, podczas gdy wolumen sprzedaży pozostał dodatni (wzrost o 0,2%).
Danone, podobnie jak jego rywale Nestle i Unilever, podniósł ceny, aby poradzić sobie z wyższymi kosztami towarów i łańcucha dostaw. Firma stoi przed wyzwaniem oceny, jak bardzo ceny mogą wzrosnąć, zanim nawet zamożni klienci zdecydują się przestać. kupować.
Dyrektor finansowy Juergen Esser powiedział analitykom, że Danone jeszcze nie zauważył zmiany w zachowaniu konsumentów, ale ceny prawdopodobnie osiągnęły szczyt i przewiduje „stopniowe łagodzenie w ciągu roku”.
(27.04.2023 za portalspozywczy.pl)