Grupa Bel przedstawiła wyniki finansowe i sprzedażowe za 2021 rok
24.03.2022 -
Grupa Bel ogłosiła wyniki finansowe za rok 2021 r. Przychody operacyjne wyniosły 223 mln euro, co oznacza spadek o 15,3%.
W 2021 r. Bel osiągnął skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 3,38 mld euro, co oznacza spadek o 2,2% w porównaniu z 2020 r. Miał tu miejsce organiczny wzrost sprzedaży o 2,3%, negatywny wpływ na kurs walutowy w wysokości 0,9% (29,5 mln euro) oraz ujemny 3,6% wpływ wynikający ze sprzedaży Grupie Lactalis aktywów składających się głównie z marki Leerdamme.
Grupa Bel przedstawiła wyniki finansowe za 2021
Jak powiedział Antoine Fievet, Prezes i Dyrektor Generalny Grupy Bel, 2021 r. był punktem zwrotnym w historii Grupy Bel. Firma w ubiegłym roku dokonała wyborów dot. ładu korporacyjnego oraz wzmocniła model rodzinnego biznesu.
Grupa Bel pod koniec września 2021 r. ogłosił zakończenie sprzedaży na rzecz Grupy Lactalis spółek zależnych Royal Bel Leerdammer, Bel Italia i Bel Deutschland, marki Leerdammer i wszystkich praw pokrewnych oraz spółki Bel Szostka Ukraine. Aktywa te zostały przeniesione do Grupy Lactalis za pośrednictwem Sicopa, 100% spółki zależnej Bel, w zamian za 1 591 472 akcji Bel, stanowiących 23,16% udziałów w Bel. Od 1 stycznia do 30 września 2021 r. sprzedaż wygenerowana przez te spółki wyniosła około 367 mln euro.
W 2021 r. Bel osiągnął skonsolidowaną sprzedaż w wysokości 3,38 mld euro, co oznacza spadek o 2,2% w porównaniu z 2020 r. Miał tu miejsce organiczny wzrost sprzedaży o 2,3%, negatywny wpływ na kurs walutowy w wysokości 0,9% (29,5 mln euro) oraz ujemny 3,6% wpływ wynikający ze sprzedaży Grupie Lactalis aktywów składających się głównie z marki Leerdammer. Z wyłączeniem Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej organiczny wzrost sprzedaży wyniósł 5%. Przychody operacyjne wyniosły 223 mln euro, co oznacza spadek o 15,3% w wyniku silnej presji inflacyjnej, wyższych cen surowców i opakowań, a także kosztów nadzwyczajnych związanych w szczególności z napiętym rynkiem pracy, głównie w USA.
Sukces międzynarodowej marki spożywczej
Grupa Bel wprowadziła na rynek pierwszą międzynarodową markę spożywczą w 100% opartej na roślinach Nurishh. Zarówno wprowadzenie tej marki, jak i rozwój innowacyjnych asortymentów roślinnych dla głównych marek spotkały się z dobrym przyjęciem i przyniosły obiecujące wyniki w ciągu roku, w szczególności wersje Boursin w USA i Kanadzie. Wreszcie, jeśli chodzi o kanały dystrybucji, 2021 r. charakteryzował się rozwojem e-commerce i cateringu Out Of Home (OOH), które odnotowały silny dwucyfrowy wzrost, wywołany w szczególności przez rynki Ameryki Północnej i Chin.
(24.03.2022 za swiatrolnika.info)