Hochland będzie inwestował w strategiczne marki

W 2024 będziemy inwestować przede wszystkim w nasze strategiczne marki — Hochland i Almette — mówi Maciej Tomaszewski, dyrektor generalny, prezes zarządu Hochland Polska.

Hochland odświeża wizerunek, ale chce zachować tożsamość
Firma podjęła decyzję o istotnych zmianach w identyfikacji wizualnej marki Hochland, aby wzmocnić rolę tzw. brand distinctive assets, czyli charakterystycznych zasobów marki, a także odświeżyć jej wizerunek przy jednoczesnym zachowaniu tożsamości.
Jak tłumaczy spółka, spójny design opakowań, uporządkowany i jasny przekaz kluczowych informacji, pozwoli na łatwe rozróżnianie wariantów, a także poprawi widoczność produktów i skróci czas ich odnalezienia na sklepowej półce. W dobie coraz większego szumu komunikacyjnego wyrazistość wizerunku marki, a także widoczność i szybkość rozpoznania jej produktów są absolutnie kluczowe.
Dlatego zdecydowaliśmy się na istotne i kompleksowe zmiany w wizerunku marki, które poprzedziliśmy gruntownymi badaniami konsumenckimi. Nowe opakowania będą stopniowo pojawiać się na rynku od początku roku 2024 i będzie im towarzyszyć komunikacja przy półce, a także w mediach digitalowych — zapowiada Maciej Tomaszewski.
Jeśli chodzi o Almette, to firma koncentruje się na kontynuacji strategii rozwoju marki, która jest niekwestionowanym liderem w segmencie serków puszystych, zarówno jeśli chodzi o wolumeny, ale też jakość, love brand.
Wykorzystując siłę brandu i "leadership" w  kategorii serków puszystych z  dużym sukcesem weszliśmy do segmentu serków wiejskich i w tym roku będziemy nadal budować penetrację marki w tym segmencie — mówi prezes zarządu Hochland Polska.

 

Grupa Hochland inwestowała w zrównoważony rozwój
Jeśli chodzi o inwestycje całej Grupy Hochland to w 2023 kontynuowano główne projekty inwestycyjno-budowlane oraz pomyślnie zakończono duży projekt S/4 HANA w niemieckich lokalizacjach i planowane są kolejne.
W ramach strategii zrównoważonego rozwoju zrealizowano zakładane cele w zakresie zwiększenia zużycia energii odnawialnej, realizacji mapy zrównoważonych opakowań, podnoszenia świadomości dostawców mleka odnośnie dobrostanu zwierząt, wspierania organizacji charytatywnych i lokalnych społeczności.
Z kolei w obszarze sprzedaży, kluczowym wyzwaniem dla nas było utrzymanie pozycji lidera rynku markowych serów w Polsce. Odnieśliśmy również sukces na rynkach bałtyckich, intensyfikowaliśmy działania w Czechach i na Słowacji, odbudowujemy sprzedaż na Ukrainie - mówi Maciej Tomaszewski.
 

Współpraca