Hochland o inwestycji w Wege Siostry. "Nasze doświadczenie jest dla nich wsparciem"
20.03.2023 -
Uważam, że żywność roślinna stanowi komplementarne rozwiązanie dla sektora mleczarskiego. Hochland Polska już kilka lat temu dostrzegł ogromny potencjał segmentu roślinnego – produkty z kategorii żywności roślinnej zwiększają sukcesywnie swoją popularność – mówi Maciej Tomaszewski, Dyrektor Generalny, Prezes Zarządu Hochland Polska.
Hochland będzie inwestował w produkty wege
Podkreśla, iż wspólnym celem jest wspieranie firmy w rozwoju i budowaniu stabilnej pozycji na rynku produktów alternatywnych dla nabiału. Dlatego też pod koniec 2021 roku Hochland Polska został udziałowcem w firmie rodzinnej Wege Siostry.
Jest wiele analogii pomiędzy branżą mleczarską i będącą wciąż w fazie tworzenia się branżą alternatyw dla nabiału. Gromadzone przez wiele lat doświadczenie Hochland okazuje się dobrym wsparciem dla budowania solidnych fundamentów dla biznesu Wege Sióstr w obszarze poszerzenia dystrybucji, dotarcia do szerszego grona klientów (w tym na zagranicznych rynkach), a także wykorzystania wiedzy specjalistów firmy Hochland - mówi prezes Tomaszewski
Chociaż branża producentów roślinnych alternatyw, podobnie jak wszystkie kategorie spożywcze, boryka się z wyzwaniami wynikającymi z oszczędności podejmowanych przez polskich konsumentów w trudnych czasach inflacji, to sprzyja jej rosnąca popularyzacja diety roślinnej i wysoka jakość produktów. Dlatego też Hochland planuje inwestycje w redesign, wprowadzenie nowych linii i opakowań dla tej kategorii produktów.
Hochland Polska nastawia się na eksport serów
Prezes Tomaszewski zapytany jak będzie rozwijał się rynek serów w Polsce, powiedział iż na przestrzeni ostatnich 20 lat odnotowano spory wzrost tej kategorii produktów. Co więcej, Polska jest jednym z czołowych producentów sera w Europie. Jest to również kategoria, która ma duży potencjał eksportowy i dla firmy Hochland ten kierunek będzie istotny w najbliższych latach.
Dla konsumentów bardzo ważnymi kryteriami przy wyborze serów jest smak i jakość. Dlatego w Hochland stawiamy na naturalne składniki, wysoką jakość mleka, ale także na aspekty ekologiczne związane z opakowaniami produktów. Rozwijamy nowe kategorie takie jak Almette bez laktozy czy Almette kozie, adresując potrzeby naszych konsumentów z obniżoną tolerancją laktozy oraz konsumentów, którzy w ogóle nie mogą spożywać standardowych produktów mlecznych - mówi Maciej Tomaszewski
Dodaje, iż firma zdefiniowała na nowo kategorię serków wiejskich wprowadzając z sukcesem na rynek 3 warianty Almette serka wiejskiego: ricotta, z twarożkiem kremowym i naturalnym skyrem.
(20.03.2023 za Roman Wieczorkiewicz, portalspozywczy.pl)