Hochland Sielski z Certyfikatem NielsenIQ BASES "Breakthrough Innovation Poland Najlepsze innowacje w Polsce 2021 roku"
Certyfikat ”Breakthrough Innovation Poland Najlepsze innowacje w Polsce 2021 roku” NielsenIQ BASES przyznawany jest za osiągnięcie wysokich wyników sprzedaży oraz uzyskanie pozytywnej opinii konsumentów. Ser żółty Hochland Sielski, zwycięzca w makro kategorii „Nabiał”, doceniony został, poza smakiem, za lokalność oraz innowacyjne opakowanie, które jest bardzo istotnym wyróżnikiem tego produktu.
NielsenIQ BASES, specjalizujące się w rozwijaniu i szacowaniu potencjału innowacji, od lat publikuje raporty o największych innowacjach na rynkach Ameryki Północnej i Europy. Właśnie opublikowana została czwarta edycja raportu o największych innowacjach FMCG wprowadzonych na polski rynek. Przy wyborze nagradzanych certyfikatem najlepszych nowości brano pod uwagę dwa równorzędne kryteria: wartość sprzedaży innowacji wprowadzonych na rynek i ocenę konsumencką najlepiej sprzedających się nowych produktów pod kątem unikalności i relewantności w badaniu BASES Quick Screen.
Rynek FMCG w czasie pandemii
Rok 2021 pod względem podejścia do pandemii różnił się od poprzednich lat. Społeczeństwo nauczyło się, jak funkcjonować w nowej rzeczywistości i pracować w specyficznych warunkach. Dzięki temu pandemiczne obostrzenia nie zahamowały rozwoju innowacji, a na rynku pojawiło się wiele nowości, w tym tych z logiem Hochland. – W Hochland Polska mieliśmy świadomość, że inwestowanie w innowacje jest konieczne również w czasie kryzysów i trudnych okresów. Pozwala to marce na to, by się wyróżnić, a przez to pozostać w pamięci konsumenta i przypomnieć o sobie przy podejmowaniu przez niego decyzji o zakupie. To zaś w perspektywie pozwala osiągnąć lepsze wyniki niż konkurencja – mówi Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska. W ubiegłym roku zaobserwowano wzrost znaczenia nowości w głównych kategoriach FMCG i powrotu do poziomu sprzed pandemii. Polski konsument zaczyna natomiast coraz bardziej świadomie dokonywać zakupowych wyborów, poszukuje produktów naturalnych i zwraca uwagę na ich skład. Ważne są dla niego także zachowania proekologiczne i zainteresowanie nowościami wyprodukowanymi w duchu less/zero waste.
Certyfikat dla Hochland Sielski
W makro kategorii „Nabiał” zwycięzcą został Hochland Sielski z Natury. Doceniono, że propozycja ta wychodzi poza nieodzowny obszar walorów smakowych i koncentruje się również na aspekcie lokalności oraz innowacyjnym opakowaniu. Jak podano w raporcie: „Lokalność i regionalność znalazła swoje odzwierciedlenie w miejscu, w którym powstają nowe sery – na terenie tzw. Zielonych Płuc Polski oraz podkreślaniu naturalności i czystości tego regionu, gdzie zlokalizowany jest zakład mleczarski. Również nazwa nowej marki jednoznacznie oddaje ten aspekt produktu”. Zwrócono również uwagę na nowy rodzaj opakowania, które dzięki szczelnemu zamknięciu na rzep, zapewnia dłuższą świeżość sera. „Efektem wymagających prac technologicznych jest chronione patentem UE opakowanie z zamknięciem na funkcjonalny rzep. W opakowaniu ponadto ograniczono zużycie plastiku o ponad 30%. Koncepcja zero waste została dodatkowo podkreślona w możliwości późniejszego wykorzystania opakowania do innych celów, zarówno spożywczych jak i niespożywczych (np. przechowywania kanapek, warzyw itd.)” – możemy przeczytać w uzasadnieniu decyzji o przyznaniu certyfikatu dla sera żółtego Hochland Sielski. Do sukcesu produktu z pewnością przyczyniła się także perfekcyjnie zaplanowana, i co ważne dostosowana do pandemicznych warunków, strategia marketingowa.
– Wprowadzając na rynek 3 warianty sera Hochland Sielski: Klasycznego, Śmietankowego i Wędzonego zdecydowaliśmy się na zintegrowaną kampanię promocyjną w telewizji, Internecie, mediach społecznościowych oraz na współpracę z influencerami. Ponieważ z uwagi na obostrzenia degustacje produktów miały ograniczony charakter, zdecydowaliśmy na zastąpienie ich m.in. samplingiem. Ogromny nacisk położyliśmy także na komunikację i dalsze budowanie świadomości marki. Przekaz dotyczący Sielskiego opierał się nie tylko na podkreślaniu trzech wyjątkowych smaków, ale także na aspektach związanych z samym opakowaniem i jego późniejszym racjonalnym wykorzystaniem – tłumaczy Jacek Wyrzykiewicz, PR&Marketing Services Manager w Hochland Polska.
(Informacja prasowa Hochland Polska)