"Ja Cię SERniczę!" - inauguracja kampanii Polskiej Izby Mleka
28.02.2022 -
W ubiegłym tygodniu odbyło się spotkanie inaugurujące ogólnopolską kampanię informacyjno-edukacyjną „Ja Cię SERniczę”, która jest zorganizowana przez Polską Izbę Mleka i sfinansowana z Funduszu Promocji Mleka. W projekcie główną rolę odgrywa właśnie twaróg w słodkiej postaci.
Kameralne spotkanie rozpoczęła krótką prezentacją przedstawicielka Polskiej Izby Mleka. Wprowadziła gości w informacje na temat m.in. idei projektu, przebiegu kampanii, w tym akcji samplingowych i konkursu dla restauratorów na najlepszy sernik, które będą mieć miejsce w 5 miastach w Polsce; Warszawie, Wrocławiu, Białymstoku, Gdański i Krakowie. Celem akcji jest promowanie białego sera w słodkiej postaci, a wszystko po to, by Polacy docenili wartość tego składnika wielu tradycyjnych potraw – w tym sernika.
Poza degustacją szerokiej gamy serników, atrakcją spotkania był pokaz kulinarny, który przeprowadził Michał Figa, szef cukierni w sieci restauracji należących do Mateusza Gesslera. Zaprezentował on szybki przepis na sernik z malinową polewą, którego także posmakowali zgromadzeni. W trakcie pokazu podzielił się również kilkoma trikami w kwestii przygotowywania wypieków.
Kampania ma potrwać do grudnia 2022 roku i ma charakter edukacyjny, a źródłem informacji będzie specjalnie stworzona strona na portalu Facebook koncentrująca się na promowaniu produktów mlecznych na rynku krajowym i zagranicznym. Znajdą się na niej cenne wiadomości i ciekawe przepisy na serniki.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.
(28.02.2022 za farmer.pl)