#JedzDlaZiemi – wielka kampania Restaurant Week o związku jedzenia z klimatem

W Międzynarodowy Dzień Wegetarianizmu wystartowała ogólnopolska kampania społeczno – ekologiczna #JedzDlaZiemi. Organizatorem kampanii jest RestaurantClub zrzeszający gości i najlepsze restauracje w Polsce, a także organizator największego festiwalu kulinarnego Restaurant Week.

Kampania #JedzDlaZiemi#JedzDlaKlimatu jest kontynuacją akcji #SzanujJedzenie#KochajJedzenie towarzyszącej festiwalom Restaurant Week w 2019 r. i realizowanej we współpracy z Bankami Żywności, która odbiła się szerokim echem i dotarła do prawie 8 mln osób. Idea edukowania o wpływie niewłaściwych decyzji żywieniowych na klimat naszej planety, zachęcanie do racjonalnych wyborów jedzeniowych, niemarnowania żywności oraz zachowań w duchu filozofii zero – waste, leżą u podstaw wszystkich festiwali organizowanych przez RestaurantClub. W tej edycji organizatorzy jeszcze mocniej zachęcają gości do ograniczania lub rezygnacji ze spożywania mięsa proponując po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie na pierwszym miejscu. Dzięki wcześniejszemu wyborowi menu online uczestniczący w festiwalach goście aktywnie ograniczają także marnowania jedzenia. Restauracje znając wcześniej liczbę gości i ich menu, kupują dokładnie tyle składników, ile potrzeba. Według szacunków dzięki systemowi wcześniejszego wyboru menu online, goście Restaurant Week zapobiegli w 2019 zmarnowaniu co najmniej 25 ton jedzenia. Wartość kampanii oszacowana została na około 25 milionów złotych. Kampanię wesprzeć więc można m.in. rezerwując menu w restauracji z wyprzedzeniem na festiwal najlepszych restauracji.

#JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu

Akcja społeczno-ekologiczna #JedzDlaZiemi#JedzDlaKlimatu ma na celu uświadamiać, że zamiast szukać skomplikowanych sposobów na pomoc w ratowaniu planety, wystarczy podejmować bardziej racjonalne i zrównoważone decyzje żywieniowe. Organizatorzy chcą nie tylko jeszcze bardziej zwrócić uwagę na środowisko, ale też dać realną możliwość ograniczenia naszego niszczącego wpływu na Planetę.

– Jemy coraz ciekawiej i lepiej, a także eksperymentujemy. Jednak musimy pamiętać, że to wszystko jest darem naszej Planety. Tymczasem Ziemia zostaje przez nas dosłownie wyjedzona. Jako RestaurantClub apelujemy więc: Nie jedzmy Ziemi – jedzmy dla Ziemi!mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy festiwalu i kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Festiwalowe Menu jarskie/rybne na pierwszym miejscu

Jednym z największych zagrożeń dla naszej planety jest przemysłowa hodowla mięsa, która ma dramatyczny wpływ na środowisko – większy niż cały światowy przemysł wydobywczy. Aż 80% wyciętych lasów to wycinki pod wielkie hodowle. Jak podaje instytut Chatham House, produkcja mięsa na świecie generuje także ogromne ilości dwutlenku węgla (w sumie 14,5% całej emisji) – to więcej niż ruch samochodowy, kolejowy, wodny i lotniczy razem wzięte!

– Chcemy, by wegetarian było znacznie więcej, ale też by "mięsożercy" spożywali mięsa znacznie mniej. Jako największe wydarzenie kulinarne odczuwamy mocno odpowiedzialność za wpływ na kulturę jedzenia poza domem w Polsce i co za tym idzie pośrednio na katastrofę klimatyczną na Ziemi – mówią Paweł Światczyński i Maciej Żakowski, organizatorzy kampanii #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu.

Jak wynika z danych coraz więcej osób przechodzi na dietę wegetariańską lub wegańską – w Polsce to około 1 mln osób, natomiast kolejne 2 mln deklaruje, że planuje przejść na taką dietę. Pomimo tego, że spożycie mięsa w Polsce spada, to w dotychczasowych edycjach festiwali organizowanych przez RestaurantClub, 2/3 Gości wybierało jednak menu mięsne. Organizatorzy i restauracje mają ambicję, aby jak najszybciej odsetek zamawianych menu jarskich/rybnych wzrósł do 50%. Dlatego też po raz pierwszy w historii Restaurant Week menu jarskie/rybne jest proponowane gościom na pierwszym miejscu! W festiwalu całkowicie zakazany jest także plastik – w postaci słomek czy opakowań wynosowych.

Kampania edukacyjna #JedzDlaZiemi #JedzDlaKlimatu skierowana do gości i restauracji biorących udział w Restaurant Week potrwa od 1 października do 15 listopada obejmując Światowy Dzień Żywności (16 października), podczas którego RestaurantClub jako partner Banków Żywności weźmie udział w konferencji na temat ograniczania marnowania żywności.

Ogólnopolska kampania realizowana jest przez Dział Promocji RestaurantClub. Kanały kampanii to OOH, kampania radiowa, kampania kinowa, influencer marketing, digitial, partnerstwa medialne i instytucjonalne.

Kampania dotrze także do aktywnych użytkowników największej w Polsce bazy gości festiwalowych, których liczba przekroczyła już 250 tysięcy. W kampanii bierze też udział ponad 350 restauracji uczestniczących w nachodzącej edycji festiwalu Restaurant Week, która odbędzie się w dniach 28 października – 15 listopada, (trwają rezerwacje na RestaurantWeek.pl).

Partnerzy kampanii: Going, Banki Żywności, Multikino

Patroni medialni: Eska, Eska TV, CoJestGrane24.pl, Viva, Noizz, Kukbuk, Party, Nowości Gastronomiczne, ouichef.pl, Food Service, horecanet.pl
Kampania została objęta także patronatami instytucjonalnymi i patronatami honorowymi w miastach.

Sponsor festiwalu: Martini

Restauracje wspiera: Coca Cola zero

Mecenas festiwalu: Citi Handlowy

Partner logistyczny: DPD

Partner koktajlowy: Kinley

Partner lojalnościowy: H&M

#JedzDlaKlimatu #JedzDlaZiemi

1. Nie kupuj za dużo. Najedz się przed zakupami.

2. Nie wyrzucaj. Zabierz resztki z restauracji na później.

3. Nie jedz mięsa. Ograniczaj albo zostań wege.

4. Kupuj ekologicznie. Zwracaj uwagę na skład i pochodzenie.

5. Nie marnuj. Regularnie sprawdzaj zawartość lodówki.

6. Dziel się. np. poprzez Banki Żywności.

7. Uczęszczaj na Festiwale z wcześniejszym wyborem menu

(Informacja prasowa RestaurantClub)


Współpraca