Kaufland najlepszym Marketem Roku wśród dużych formatów

Sieć marketów Kaufland zdobyła prestiżowy tytuł „Market Roku 2024” w kategorii Duży Format. O przyznaniu tego wyjątkowego wyróżnienia zdecydowało ponad 1000 osób związanych z branżą retail. Nagroda świadczy o niezwykłej przedsiębiorczości sieci Kaufland i umiejętności dostosowania się do potrzeb zakupowych konsumentów. Statuetki zostały wręczone podczas kongresu Retail Trends, w ramach którego Tomasz Kuchta – Dyrektor Departamentu SCM w Kaufland – mówił m.in. o zielonej transformacji w łańcuchu dostaw.

Nagrody „Market Roku” od lat przyznawane są przez redakcję magazynu „Wiadomości Handlowe”. W tegorocznej edycji do grona jury składającego się z przedstawicieli największych producentów żywności w Polsce, a także dostawców usług dla branży retail i firm doradczych, dołączono również głosy czytelników. Oznacza to, że o przyznaniu wyróżnień zdecydowało ponad 1000 osób z branży, co świadczy o jeszcze większym prestiżu konkursu.

Nagrody zostały rozdane 18 czerwca br. podczas gali w ramach kongresu Retail Trends. W trakcie tego wydarzenia w dyskusji panelowej na scenie Technology & Supply Chain Trends wystąpił Tomasz Kuchta, Dyrektor Departamentu SCM w Kaufland Polska. Ekspert sieci wziął udział w panelu dyskusyjnym zatytułowanym „Zielony i cyfrowy. Budowanie wartości dla firmy i konsumentów w łańcuchu dostaw, w czasach wysokich kosztów”. W swoim wystąpieniu mówił m.in. o rozwiązaniach w logistyce, które wpisują się w realizację strategii zrównoważonego rozwoju, będącego jednym z priorytetów działalności sieci. Wśród poruszanych tematów były m.in.: system SAP EWM, skracanie łańcuchów dostaw, optymalizacja kompletacji na paletach, testy automatyzacji kompletacji czy testy Kaufland Klapp-Palette – składanych palet wielokrotnego użytku, wielokrotnie nagradzanego, autorskiego rozwiązania sieci. Ze względu na swoją konstrukcję oraz zastosowane materiały, palety składane pozwalają na pełne wykorzystanie przestrzeni załadunkowej pojazdów, co przekłada się na optymalizację frachtu i redukcję emisji CO2. Są przyjazne dla środowiska dzięki długiej, ponad 10-letniej żywotności. Ponadto, wymagają o 50% mniej plastikowej folii do zabezpieczenia przewożonych produktów niż tzw. europalety, co przekłada się na redukcję zużycia tworzyw sztucznych o 250 ton w skali roku.

Więcej informacji na temat zrównoważonej logistyki Kaufland, jak również nagród przyznawanych sieci za rozwój biznesowy w swoim sektorze oraz odpowiedzialność społeczną i środowiskową można znaleźć w Raporcie Zrównoważonego Rozwoju.
 

Współpraca