Kaufland pokazuje najmłodszym jak nie marnować żywności – rusza kolejna edycja akcji edukacyjnej „EKO od dziecka”

Od września do listopada przeszkoleni pracownicy firmy Kaufland poprowadzą cykl zajęć edukacyjnych dla dzieci z wrocławskich szkół podstawowych, uczęszczających do klas 1–3. Tematem tegorocznych warsztatów będzie zapobieganie marnowaniu żywności. To już druga edycja akcji „EKO od dziecka”, której celem jest kształtowanie proekologicznych postaw wśród najmłodszych.

Marnotrawienie żywności to jeden z czynników wpływających na degradację środowiska, a jak wynika z badań, aż 60% produktów spożywczych w Polsce marnuje się w gospodarstwach domowych. Jako firma odpowiedzialna Kaufland regularnie przypomina konsumentom o prostych sposobach, dzięki którym mogą ograniczyć skalę tego problemu. Tym razem sieć skierowała swoje działania do najmłodszego pokolenia, które w angażujący sposób będzie zachęcać do świadomego wykorzystywania żywności.

Budowanie dobrych postaw od…podstaw

„EKO od dziecka” to akcja edukacyjna sieci Kaufland zapoczątkowana w 2019 roku. Pierwsza odsłona skierowana była do dzieci w wieku przedszkolnym, którzy w trakcie warsztatów poznawali tajniki ochrony środowiska, w tym właściwej segregacji odpadów, oszczędzania wody i energii. W warsztatach wzięło udział kilkaset podopiecznych. Tegoroczna edycja projektu, która startuje już we wrześniu, poświęcona jest problematyce marnowania żywności. Do programu mogą zgłaszać się wychowawcy dzieci z wrocławskich szkół podstawowych klas 1-3. Spotkania odbędą się w siedzibie firmy Kaufland. Poprowadzą je przeszkoleni pod okiem ekspertów pracownicy sieci.

W trakcie warsztatów „EKO od dziecka – nie marnuję” uczniowie poznają zasady świadomego wykorzystywania żywności. Otrzymają również mnóstwo praktycznych i łatwych do zastosowania porad, między innymi w zakresie odpowiedniego przechowywania warzyw i owoców, robienia listy zakupów i czytania etykiet. Zdobędą też umiejętność odróżniania dwóch pojęć, które często sprawiają problem również dorosłym: „najlepiej spożyć przed” oraz „należy spożyć do”. Wszystko w towarzystwie zabaw integracyjnych, prawdziwych produktów spożywczych oraz przyjaznych materiałów edukacyjnych.

– Marnowanie żywności jest jedną z przyczyn zmian klimatycznych, dlatego tegoroczną edycję akcji „EKO od dziecka” postanowiliśmy poświęcić właśnie temu zagadnieniu. W prosty, ale i angażujący sposób chcemy rozwinąć świadomość uczniów, wyposażając ich w umiejętności takie jak czytanie etykiet, wykorzystywanie resztek czy tworzenie przemyślanej listy zakupów. Jesteśmy przekonani, że dobre wzorce zaowocują i nie tylko dzieci, ale także zachęceni przez nich dorośli podejmą wysiłek na rzecz racjonalnego wykorzystywania żywności – podsumowuje Katarzyna Kandora-Matysik, pomysłodawczyni projektu „EKO od dziecka” z Kaufland Polska.

Podczas warsztatów uczestnicy poznają także zasady przygotowywania posiłków zgodnie z ideą zero waste. Każdy uczeń będzie mógł podjąć wyzwanie i przyrządzić w domu drugie śniadanie, wykorzystując dostępne resztki. Zdjęcia przygotowanych posiłków będzie można zgłosić do konkursu, w którym na pięciu finalistów czekają warsztaty kulinarne z Beatą Śniechowską, zwyciężczynią 2. edycji programu MasterChef.

Więcej szczegółów o projekcie można znaleźć na stronie internetowej: EKO od dziecka | Kaufland.

(Informacja KAUFLAND)


Współpraca