Kaufland: Rosną koszty surowców, konsumenci stają się wrażliwi cenowo
02.08.2022 -
Wśród konsumentów zaobserwowaliśmy jeszcze większą wrażliwość cenową - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
Kaufland uruchamia sklepy w retail parkach
- W naszej działalności koncentrujemy się przede wszystkim na handlu stacjonarnym, ale uwzględniamy także potrzeby osób preferujących zakupy online, których grono regularnie się powiększa. Rozszerzyliśmy współpracę z Everli o kolejne 12 lokalizacji, dzięki czemu obecnie klienci z 46 miast mogą zamawiać ulubione produkty spożywcze, oferowane przez naszą sieć, z dostawą do domu - mówi serwisowi portalspozywczy.pl Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska.
- Choć strategia ekspansji Kaufland nie uległa istotnym zmianom, sieć otwiera się na nowe formaty. Poza placówkami własnymi, uruchamiamy również sklepy w retail parkach, centrach handlowych lub w obiektach typu mixed-use, czego pierwszym efektem jest otwarcie w Białymstoku - podkreśla.
Konsumenci są wrażliwi cenowo
- Konflikt w Ukrainie przyczynił się także m.in. do rosnących kosztów surowców oraz zakłócenia w łańcuchu dostaw. Wśród konsumentów zaobserwowaliśmy jeszcze większą wrażliwość cenową i wzrost zainteresowania produktami w opakowaniach XXL, multipackami oraz markami własnymi - opowiada.
- Realizowaną do tej pory strategię będziemy kontynuować także w drugiej połowie 2022 roku, skupiając się na kolejnych otwarciach, modernizacjach, działaniach w obszarze zrównoważonego rozwoju oraz budowaniu przewagi konkurencyjnej naszej sieci - podsumowuje Marcin Łojewski.
(02.08.2022 za portalspozywczy.pl)