Kaufland wyróżniony w Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Sieć uplasowała się na podium

Firma Kaufland została wyróżniona w siedemnastej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, zajmując w zestawieniu wysokie trzecie miejsce w kategorii „Handel”. Podstawą do opracowania zestawienia przygotowywanego przez Koźmiński Business Hub, Forum Odpowiedzialnego Biznesu oraz Deloitte była analiza dotycząca zarządzania poszczególnymi obszarami ESG w organizacji. Wyniki rankingu potwierdzają, że strategia zrównoważonego rozwoju Kaufland pod hasłem „Zróbmy to razem” prowadzi sieć w odpowiednim kierunku.

Do tegorocznej edycji Rankingu Odpowiedzialnych Firm, który został opracowany po raz siedemnasty, zakwalifikowało się ponad 70 największych przedsiębiorstw. Analizie poddano inicjatywy podejmowane na rzecz środowiska, społeczności i ładu korporacyjnego. Pod uwagę wzięto także konkretne wskaźniki oraz cele strategiczne spółek. Kapituła konkursowa przyznała sieci Kaufland 80% możliwych do zdobycia punktów, dzięki czemu detalista uplasował się na trzecim miejscu w kategorii branżowej, a także na ósmej lokacie w klasyfikacji ogólnej.

– Jesteśmy niezwykle dumni z oceny zaangażowania społecznego i środowiskowego, którą przyznała nam kapituła Rankingu Odpowiedzialnych Firm i cieszymy się, że środowisko ekspertów docenia inicjatywy podejmowane przez Kaufland w obszarze ESG. Poza Rankingiem Odpowiedzialnych Firm w ostatnim czasie praktyk naszej sieci zostały wyróżnione m.in. w tegorocznym raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu czy w zestawieniu Listków CSR organizowanym przez tygodnik „Polityka”, w którym Kaufland otrzymał najwyższe wyróżnienie. Stanowi to dla nas dodatkową motywację do konsekwentnych działań i potwierdza, jak istotnym elementem strategii biznesowej naszej firmy jest zrównoważony rozwój – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.

Kaufland od wielu lat konsekwentnie realizuje strategię zrównoważonego rozwoju, która opiera się przede wszystkim na popularyzacji świadomego odżywiania, działaniach na rzecz rozwoju regionów oraz ochrony klimatu. W obszarze środowiskowym firma realizuje konkretną strategię klimatyczną, która zakłada m.in. ograniczenie emisji uwarunkowanych działalnością przedsiębiorstwa o 80% do
2030 r. Warto podkreślić, że od 2022 r. Kaufland dla wszystkich swoich placówek pozyskuje wyłącznie zieloną energię. Do ograniczenia śladu węglowego przyczynia się także strategia REset Plastic realizowana przez spółki Grupy Schwarz. Polega ona na ograniczeniu zużycia tworzyw sztucznych, m.in. poprzez modyfikację opakowań produktów marek własnych. Firma podejmuje również wiele inicjatyw w obszarze społecznym. W ubiegłym roku Kaufland otoczył pomocą przede wszystkim uchodźców z Ukrainy. Sieć regularnie przekazuje także produkty organizacjom pożytku publicznego. Ponadto popularyzuje profilaktykę zdrowotną, organizując regularnie bezpłatne badania mammograficzne na parkingach sklepów. Więcej informacji nt. zaangażowania sieci można znaleźć na stronie internetowej https://firma.kaufland.pl/odpowiedzialnosc/zrobmy-to-razem.html.

(Informacja KAUFLAND)


Współpraca