Kaufland wyróżniony za promowanie zrównoważonego rybołówstwa – sieć otrzymała nagrodę specjalną od MSC za najlepsze działania komunikacyjne
Troska o bioróżnorodność oraz rozwój zrównoważonego asortymentu należą do fundamentalnych elementów strategii ESG sieci Kaufland. W związku z tym detalista od wielu lat wspiera m.in. organizację Marine Stewardship Council, której priorytetem jest ochrona ekosystemów wodnych i promowanie zrównoważonego rybołówstwa. Z okazji dziesięciolecia działalności w Polsce MSC postanowiło przyznać nagrody tym podmiotom, które wnoszą szczególny wkład w rozwój Programu MSC. Nagroda za najlepsze działania komunikacyjne przypadła sieci Kaufland.
Organizacja MSC konsekwentnie realizuje działania zwiększające świadomość społeczną w zakresie ochrony ekosystemów wodnych, a także promujące zrównoważone rybołówstwo. Charakterystyczny niebieski znak na opakowaniu produktu to gwarancja, że połów ryb czy owoców morza został zrealizowany w sposób odpowiedzialny i nie zagraża populacji danych gatunków, a wszelkie obowiązujące standardy bazują na rzetelnych badaniach naukowych i wiedzy niezależnych ekspertów. Ukoronowaniem dziesięciu lat działalności MSC w Polsce była uroczysta gala, która odbyła się 7 września w Warszawie. Podczas uroczystości organizacja przyznała nagrody MSC Awards Poland 2023. W uznaniu za najlepsze działania komunikacyjne sieci Kaufland przyznano statuetkę w kategorii Marketing Champion. Firma otrzymała także wyróżnienie w kategoriach BEST RETAILER TOP, BRAND PELAGIC oraz TOP BRAND PETFOOD.
– Kaufland jako jedyny w Polsce wziął udział we wszystkich kampaniach marketingowych MSC w ostatnich latach. Sieć aktywnie promowała działania związane z zachowaniem różnorodności mórz i oceanów nie tylko oferując w swoim asortymencie ryby ze znakiem MSC, ale również edukując klientów na temat samego certyfikatu. Prowadząc działania komunikacyjne w tym zakresie, firma Kaufland wykorzystywała różnorodne kanały komunikacji, np. publikowała cykliczne, tematyczne posty w kanałach społecznościowych sieci, takich jak YouTube czy Facebook, a także prowadziła czynną komunikację z innymi mediami. Co więcej, temat MSC pojawiał się również w kanałach wewnętrznych firmy Kaufland, m.in. na portalu intranetowym czy w aplikacji mobilnej dla pracowników. Te ambitne działania i aktywna postawa jak najbardziej zasługują na tytuł Marketing Champion – wyjaśnia Anna Dębicka, dyrektorka Programu MSC w Polsce i Europie Centralnej.
– Z ogromną dumą przyjęliśmy informację o nagrodzie w kategorii Marketing Champion, wiedząc, że wyróżnienia MSC Awards Poland 2023 są zarezerwowane dla firm najbardziej zaangażowanych w rozwój Programu MSC. Kaufland przywiązuje dużą wagę do edukacji wspierającej zrównoważoną konsumpcję, dlatego każdego roku bierzemy aktywny udział w kampaniach MSC na rzecz ochrony mórz i oceanów. Poza działaniami komunikacyjnymi rozwijamy asortyment pochodzący ze zrównoważonych połowów. Od lat oferujemy klientom produkty z certyfikatem MSC, a w ostatnim czasie, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce, wprowadziliśmy świeże ryby z certyfikatem MSC do placówek posiadających ladę rybną. Nagroda motywuje nas do dalszych działań, które z pewnością będziemy kontynuować, zapewniając konsumentom jeszcze większy wybór produktów zrównoważonych, a także wspierając rozwój wiedzy i świadomości związanej z ochroną zasobów naturalnych – informuje Maja Szewczyk, dyrektorka Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland Polska.
Kaufland konsekwentnie rozwija asortyment produktów certyfikowanych i zrównoważonych. W porównaniu z 2020 r. liczba artykułów z certyfikatem MSC w sieci Kaufland w 2021 r. wzrosła o ponad 30% Ponad jedną trzecią produktów ze znakiem MSC w sklepach detalisty stanowią artykuły marek własnych – m.in. K-Classic.
(Informacja KAUFLAND)