Kaufland z kampanią promocyjną marek własnych
Z przeprowadzonych przez GFK Polonia badań wynika, że niemal 13,5 miliona rodzimych gospodarstw domowych sięga po produkty wytworzone przez marki własne retailerów. Wszystko wskazuje na to, że inflacja przyczyni się do zwiększenia udziałów rynkowych tego segmentu produktów. Rosnące zainteresowanie artykułami marek własnych zmotywowało Kaufland do przeprowadzenia kampanii przybliżającej portfolio tego rodzaju produktów.
Sytuacja ekonomiczna w kraju motywuje polskich konsumentów do poszukiwania alternatyw produktowych na rynku FMCG. Jak podaje GFK Polonia, już co piąty produkt znajdujący się w koszyku zakupowym Polaka jest marką własną oferowaną przez retailera. Coraz częściej poza korzyściami związanymi z niską ceną konsumenci doceniają wysoką jakość produktów oraz fakt, że bardzo często asortyment ten wytwarzany jest przez lokalny sektor MŚP, co z kolei pozytywnie wpływa na mikroekonomiczną sytuację w regionie. Wszystko to zmotywowało Kaufland do przeprowadzenia kampanii, w której podkreślane są korzyści wynikające z zakupu produktów marek własnych.
Przekaz reklamowy skupia się na dwóch aspektach – marki własne Kaufland są atrakcyjne cenowo, a w dodatku pokrywają w pełni zapotrzebowanie na codzienne produkty. Korzyści te podkreśla claim kampanii, który brzmi: „Marki nasze, oszczędności wasze!”. W spotach filmowych i innych materiałach wizualnych oszczędności symbolizuje skarbonka z logotypem Kauflandu i w czerwonym kolorze sieci. W kampanii pokazywane są zarówno artykuły spożywcze, jak również chemia gospodarcza czy kosmetyki.
Poza flagową marką K-Classic, która obejmuje ponad 2000 artykułów z różnych kategorii, Kaufland ma w swoim portfolio szeroką gamę innych marek własnych, w tym m.in. delikatesowe przysmaki K-Favourites, produkty charakterystyczne dla kuchni polskiej K-Stąd Takie Dobre!, jak również asortyment będący odpowiedzią na aktualne trendy rynkowe: artykuły pochodzące z rolnictwa ekologicznego K-Bio, żywność bez glutenu lub laktozy K-Free, produkty roślinne K-take it veggie czy przekąski gotowe do spożycia K-to go. Oferta marek sieci Kaufland obejmuje również kosmetyki (bevola), ubrania i zabawki (np. ubranka dla dzieci Kuniboo, Kidland, odzież damska Oyanda, ubrania sportowe Newcential) oraz sprzęt dla domu (np. meble ogrodowe marki Countryside, narzędzia DYI marki My Project, elementy wyposażenia Liv&Bo czy urządzenia AGD marki SWITCH ON).
Kaufland kładzie duży nacisk na wysoką jakość produktów marek własnych, dlatego współpracuje wyłącznie ze sprawdzonymi dostawcami, którzy zapewniają przestrzeganie wysokich standardów. Potwierdzają to certyfikaty IFS (International Featured Standard) lub BRC (British Retail Consortium). Sieć przykłada również dużą wagę do zrównoważonego rozwoju, dlatego też m.in. redukuje udział tworzyw sztucznych w opakowaniach produktów marek własnych i eliminuje mikroplastik z receptur m.in. kosmetyków. Wiele produktów marek Kaufland posiada także międzynarodowe certyfikaty związane ze zrównoważonym rozwojem, np. znak produkcji ekologicznej, FSC® (Forest Stewardship Council) dla produktów drewnianych i drewnopochodnych, MSC (Marine Stewardship Council) i ASC (Aquaculture Stewardship Council) dla ryb, Rainforest Alliance dla kawy czy Fairtrade dla kakao.
Kampania dotycząca marek własnych widoczna jest we wszystkich kanałach sieci Kaufland: w gazetkach, materiałach POS, a także w kanałach digitalowych (spoty w serwisie Youtube) oraz w mediach społecznościowych (TikTok, Facebook, Instagram), gdzie uwagę przykuwają m.in. memy stworzone specjalnie na potrzeby kampanii.
(Informacja KAUFLAND)